شهردار مشهد در همایش ایثارگران شهرداری مشهد:

دفاع مقدس فعل «ما می­ توانیم» را به ما آموخت/ استمرار حرکت جهادی ما، سایه جنگ را از سر جهان اسلام بر خواهد داشت

شهردار مشهد گفت: هشت سال دفاع مقدس سایه جنگ را از سر مردم ایران اسلامی برداشت. این دفاع باعث شد تا ملت کشورمان فعل ما می­ توانیم را به آسانی صرف کنند و موجبات برادری و برابری و مودت و دوستی قومیت­ های مختلف در داخل شکور شود.
کد خبر: ۱۰۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶ - 25September 2016
به گزارش دفاع پرس از مشهد، همزمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس دومین همایش ایثارگران شهرداری مشهد با حضور جمع کثیری از ایثارگران و خانواده معظم شهدای شهرداری مشهد در تالار شهر برگزار شد.

سید صولت مرتضوی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به بررسی تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در جنگ تحمیلی، تمام استکبار جهانی از حیث تسلیحاتی صدام را مسلح کردند. سازمان دفاعی عراق یک سازمان دفاعی شرقی بود که تسلیحاتش روسی و از اتحاد جماهیر شوروی تأمین می­ شد اما با شروع جتگ تحمیلی از کشورهای مختلف تجهیزات نظامی به صدام تحویل دادند، و از طرفی هم منابع مالی قوی و فراوانی در اختیار صدام گذاشتند.

وی افزود: هشت سال جنگ تمام امکانات استکبار در اختیار صدام بود و مجامع جهانی نیز مهر سکوت بر لب زده بودند و عراق را تقویت می­کردند، اما امام راحل مردم کشورمان را که به تازگی از زیر یوغ طاغوت خارج شده بود بسیج کرد و به میدان آورد و سبب شد تا دشمن هر روز خوار و ذلیل­ تر شود.

مرتضوی خاطر نشان کرد: دفاع مقدس تجربه ­ای بود که باعث شد تا ملت­ های جهان به خود بیایند و به این حقیقت برسند که می­ توانند روی پای خود بایستند.

شهردار مشهد اشاره کرد: هشت سال دفاع مقدس سایه جنگ را از سر مردم ایران اسلامی برداشت. این دفاع باعث شد تا ملت کشورمان فعل ما می­ توانیم را به آسانی صرف کنند و موجبات برادری و برابری و مودت و دوستی قومیت­ های مختلف در داخل شکور شود.

وی تأکید کرد: اگر با همین قدرت و قوتی که امروز در این مسیر حرکت می­ کنیم به راه خود ادامه دهیم سایه جنگ از سر جهان اسلام برداشته می­ شود و همانطور که خداوند فرمودند که مستضعفین وارثان زمین خواهند بود اراده الهی محقق می ­شود.

شهردار مشهد در پایان گفت: امروز جهاد مقدس ما خدمت به مردم است. قدر بسیجی بودن خود را بدانید، حرکت، خدمت، سلوک و فکر بسیجی بزرگترین مدال افتخار برای هر شخصیتی در ایران اسلامی است.

اجرای نمایش رزمی توسط یگان ویژه پاسداران ناجا، نقاشی چهره فرمانده رشید شهید خراسانی سردار شهید عبدالحسین برونسی توسط هنرمند مشهد احمد منصوب، پخش کلیپ، رونمایی از کتاب «معبری به سوی بهشت» با موضوع زندگی شهدای شهرداری مشهد مقدس و تجلیل از سه تن از همسران شهدا به نمایندگی از 35 خانواده شهید شهرداری، از دیگر برنامه­های این همایش بود.

لازم به ذکر است که در دوران دفاع مقدس، 1300 نفر از شهرداری مشهد به جبهه ­های حق علیه باطل عزیمت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار