یادواره شهدای محله احمدآباد در مشهد مقدس برگزار شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس و به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا یادواره شهدای محله احمدآباد در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ - 25September 2016

به گزارش دفاع پرس از مشهد، به مناسبت هفته دفاع مقدس یادواره شهدای محله احمدآباد مشهد در مسجدالرضا برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از خانواده شهدای مساجد توفیق، امام سجاد و مسجدالرضا حضور داشتند علیرضا دلبریان از یادگاران دفاع مقدس در سخنانی اظهار داشت: همه متفق­ القول هستند که اگر شهدا نبودند امروز وضعیت این مملکت مشخص نبود. جانفشانی ایثارگران، از جان گذشتگی شهدا و حضور مردم در این دفاع همه جانبه با پشتوانه الهی توانست پیروز را از ان این مردم کند.

وی افزود: شهدا به معنای واقعی برای دفاع از ارزشهای اسلامی خود را به آب و آتش زدند. آنها با امکانات محدود اما با توکل بر خدا و صفای باطن و با اخلاق اسلامی جنگ را به پیش بردند.

دلبریان در ادامه با اشاره به نقش تأثیرگذار شهدایی که در عنفوان جوانی در جبهه ­های حق علیه باطل حاضر شدند خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس امدادهای غیبی وقتی به یاری جبهه حق می­ آمد که اهل این جبهه که جمعی از آنها جوان بودند به پا خواسته بودند نه اینکه در خانه نشسته باشند و ذکر بگویند به امید آنکه خداوند نصرت خود را مشمول حالشان کند.

وی تصریح کرد: کانون اصلی تربیت این جوانان فداکار و مخلص، خانواده بود. رمز اخلاص و پشتکار و خدایی عمل کرد شهدا و اینکه با همه مشکلات پای اعتقاداتشان ایستادند چیزی جز باور الهی، لقمه حلال و شیر پاک و تربیت صحیح اسلامی نبود.

دلبریان تأکید کرد: ما باید در این یادواره ­ها از این تاریخ پر فراز و نشیب و از آنچه بر مردم گذشته است عبرت بگیریم. ما وظیفه داریم به جوانان امروز تاریخ دفاع مقدس، وقایع و حقایق آن را بیان کنیم.

در اجرای سرود، پخش کلیپ و تقدیر از خانواده شهدای محله احمدآباد از دیگر بخش های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار