رئیس کل دادگستری استان کرمان:

دوران دفاع مقدس با فرهنگ ایثار و شهادت شکل گرفت

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ملت ایران از دوران تاریخی دفاع مقدس سربلند بیرون آمد و این دوران با فرهنگ ایثار و شهادت شکل گرفت.
کد خبر: ۱۰۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲ - 26September 2016

به گزارش دفاع پرس از کرمان،یدالله موحد در ویژه برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محل سالن اجتماعات دادگستری کرمان، اظهار داشت: دفاع مقدس ثروت و سرمایه گرانقدری برای نسل فعلی و نسل‌های آتی مردم ایران است که در شرایط حساس و سخت برای دفاع از کشور و پیشبرد آرمان‌های ملت می‌تواند از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: هفته دفاع مقدس یادآور هشت سالی است که گنجینه‌ای از ذخایر پایان‌ناپذیر و ارزشمند معنوی و مادی و مقطعی از تاریخ ملت ایران محسوب می‌شود و موجب عظمت و شکوه و اقتدار این ملت شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: ملت ایران سربلند از دوران تاریخی دفاع مقدس بیرون آمد و این دوران با فرهنگ ایثار و شهادت شکل گرفت که مقطع ارزشمند و تاریخی در کشور ما به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: باید این دوران را شناخته و نسل امروز و نسل آینده باید بدانند که در این مقطع تاریخی چه گذشته است.

موحد عنوان کرد: دشمنان در محاسبات خود دو اصل مهم رهبری و امت در تحقق انقلاب اسلامی را نادیده گرفتند و این بزرگ‌ترین اشتباه آنها بود.

رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان داشت: هفته دفاع مقدس و هشت سال دوره ایثار و مقاومت را باید تبیین کرده و آن را گرامی بداریم.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا بسیار خشمگین شدند، زیرا رژیم ستمشاهی که حافط منافع آنها در منطقه بود، ساقط شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نیز شکست سنگینی برای آمریکایی‌ها بود و شکست کودتای نوژه و ماجرای طبس موجب نیز بر خشم آمریکایی‌ها افزود.

وی تصریح کرد: آمریکا به دلیل شکست‌های متوالی خود به دنبال ایجاد جنگ در کشور ما بود و به همین دلیل صدام را انتخاب کرد.

موحد گفت: تمام ایادی استکبار جهانی یک صدا و هماهنگ با تمام تجهیزات مدرن آن زمان به کشور ما حمله کردند و این در حالی بود که در آن زمان در کشور مشکلاتی را به دلیل شرایط بعد از انقلاب داشتیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: دشمنان نمی‌خواستند در کشور ما یک حکومت مبتنی بر ولایت فقیه شکل گیرد.

این مقام ارشد قضائی افزود: در ابتدای جنگ در گوشه گوشه کشور موضوعات تجزیه‌طلبی مطرح بود در حوزه ارتباطات بین‌المللی نیز دچار آشفتگی بودیم از نظر سیاسی نیز مسائل و مشکلات متعددی را شاهد بودیم و در کنار این موارد در حوزه اقتصادی نیز با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم.

وی تصریح کرد: در ابتدای جنگ، مشکلات کشور در صنعت نفت و فروش آن و بلوکه کردن سرمایه‌های کشور در بانک‌های آمریکایی نیز مشکلات اقتصادی کشور را تشدید کرده بود.

این مقام قضائی در استان کرمان اظهار داشت: وضعیت اقتصادی، سیاسی و نظامی کشور این تهدید را ایجاد کرد که دشمنان اعلام کردند که ظرف سه روز جمهوری اسلامی سقوط خواهد کرد و می‌توانند کشور را تسخیر کنند.

وی عنوان کرد: با این تحلیل‌ها بخش زیادی از مرزهای غرب و جنوب کشور را زیر هجمه قرار دادند و در این مسیر دشمن از قدرت رهبری و امت غافل شدند.

موحد افزود: ملت بر اساس تکلیف شرعی و الهی و با یک فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت ایستاد و رمز و راز پیروزی ملت ایران در این صحنه این بود که براساس تکلیف الهی خود تحت رهبری‌های پیامبر گونه امام راحل عمل کرد و دفاع مقدس را پیش برد تا جایی که دشمنان انقلاب و نظام خوار شده و عقب‌نشینی کردند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار