نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

ترویج گفتمان عاشورایی در جامعه الویت نخست برنامه روحانیان باشد/ عرفان های نوظهور در کمین جوانان

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی دادن هشدارهای لازم به جوانان در خصوص عرفان های نوظهور را ضروری دانست و ترویج گفتمان عاشورایی در جامعه را از برنامه های مهم روحانیان عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳ - 26September 2016

ترویج گفتمان عاشورایی در جامعه الویت نخست برنامه روحانیان باشد/ هشدارهای لازم عرفان های نوظهور به جوانان داده شودبه گزارش دفاع پرس از استان مرکزی،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در همایش ائمه جماعات استان مرکزی که در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار شد با اشاره به نزدیکی به ایام سوگواری سالار شهیدان، اظهار داشت: ماه محرم فرصتی مناسب و هدفمند به منظور تبیین فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) در جامعه است که روحانیان و مبلغان دینی باید اهتمام ویژه ای نسبت به آن داشته باشند.

وی افزود: برگزاری مراسم ها و آئین های ویژه این ماه باید بر اساس محورهای مهم نهضت عاشورا باشد و به گونه ای برگزار شود که در نهایت بتواند جامعه را به شناخت و درک عمیق این قیام هدایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: یکی از نکات مهم که نیاز است در ماه محرم به آن توجه ویژه ای شود جلوگیری از رفتارهای احساسی و خرافی در برگزاری آئین ها و مراسم ها است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به عرفان های نوظهور گفت: در بحث مربوط به عرفان های نوظهور در جامعه نیاز است که با بهره مندی از ظرفیت های دینی موجود در کشور هشدارها و آگاهی های لازم در خصوص این موارد به نوجوانان و جوانان داده شود.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ ناب عاشورایی در واقع مصون ساختن جامعه در مواجهه با تهاجمات فرهنگی از سوی دشمنان است و از این رو رسالت سنگینی بر شانه های روحانیان و مبلغان دینی در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، برخی از آئین های خرافی در عزاداری سالار شهیدان ورود کرده، بر هیمن اساس رهبر معظم انقلاب نیز سال گذشته سخنانی را در ارتباط با جلوگیری از ترویج این آیین ها با همکاری دستگاه های نظامی و انتظامی ایراد کردند.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آثار و برکات نماز جمعه، اظهار کرد: نماز جمعه به فرموده امام خمینی(ره) همانند یک سنگر است که آثار و برکات بسیاری از جمله تقویت اتحاد و همبستگی را به همراه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها