«حمید داودآبادی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ابهام «7» بر غربت نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس افزوده است

نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس درباره هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: عدم اطلاع رسانی مناسب از سوی صدا و سیما و طراحی نامناسب بنرهای نصب شده در سطح شهر ازجمله اشکالات وارده به نحوه برگزاری این دوره از نمایشگاه است.
کد خبر: ۱۰۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ - 27September 2016
«حمید داودآبادی» رزمنده دفاع مقدس و نویسنده کتاب‌های ارزشی با موضوع دفاع مقدس در حاشیه هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به عرضه آثارش در نمایشگاه امسال، اظهار داشت: در این نمایشگاه کتاب‌های «چادر وحدت»، «سید عزیز» و «شهید بعد از ظهر» در نشر یازهرا(س) و کتاب «دیدم که جانم می‌رود» در نشر کاظمی عرضه شده است.

وی در نقد هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، گفت: عدم اطلاع رسانی در صدا و سیما و طراحی نامناسب برنرهای نصب شده در سطح شهر از جمله اشکالات وارده به نحوه برگزاری این نمایشگاه است.

این نویسنده کتاب دفاع مقدسی ادامه داد: در سطح شهر شاهد وجود بنرهایی از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس هستیم، اما طراحی نامناسب آن باعث شده که مخاطب با دیدن عدد «7» هیچ برداشتی از نمایشگاه نداشته باشد. این در حالی است که در صورت طراحی مناسب، مخاطب در نخستین نگاه متوجه معنی بنر می‌شود.

عدم اطلاع‌رسانی عامل کسادی بازار نمایشگاه دفاع مقدس 

این رزمنده دوران دفاع مقدس تاکید داشت: متولیان برگزاری نمایشگاه باید بودجه‌ای برای تبلیغات در نظر می‌گرفتند. گزارشگری از صدا و سیما و انتشار خبری در خبرگزاری‌ها به چشم نمی‌خورد، اگر هم باشد چشمگیر نیست. در سال‌های دور تیتر اول روزنامه «اطلاعات» و «کیهان» در خصوص کتاب‌های دفاع مقدس بود اما چند سالی است که این اتفاق رخ نمی‌دهد.

داودآبادی تصریح کرد: کار فرهنگی برای دفاع مقدس باید همچون زمان جنگ غیرت‌مندانه اجرا شود. ساعت کاری و وظیفه‌ای نباشد. غیرت در کار فرهنگی دفاع مقدس نمی‌بینم.

وی با بیان این که حمایت‌های لازم از ناشران خصوصی صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: ناشران به ویژه بخش خصوصی غیرتمندانه به میدان آمدند، اما حمایت‌های لازم صورت نمی‌گیرد. با وجود مشکلات پیش رو برای ناشران حوزه دفاع مقدس، برگزاری چنین نمایشگاهی قدرنشناسی است.

این نویسنده کتاب دفاع مقدسی بیان داشت: خواندن آثار دفاع مقدسی را شرطی کردیم. تحمیل کتاب‌های تیراژ بالا با تبلیغات گسترده به مخاطبین عیب بزرگی است. به عنوان یک نویسنده احساس غرور می‌کنم که دوستان در شهرستان‌ها به این فکر افتادند که حماسه‌های دوران دفاع مقدس را با وجود گرانی کاغذ و ... ثبت و چاپ کنند.

داودآبادی با اشاره به حمایت ارگان‌های دولتی از ناشران خصوصی، گفت: به یکی از مسئولان پیشنهاد کردم با بودجه‌ ویژه حمایت از ناشران کتاب دفاع مقدسی، کتاب‌ها را در پایگاه‌های بسیج و مدرسه پخش کنند تا باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز شود.

عدم اطلاع‌رسانی عامل کسادی بازار نمایشگاه دفاع مقدس 

وی با بیان اینکه برخورد وزارت ارشاد با کتاب‌های دفاع مقدسی نوعی اهانت است، اظهار داشت: زمانی که عالی‌ترین اثر دفاع‌مقدس را برای شرکت در مسابقه کتاب سال به وزارت ارشاد می‌بریم، پاسخ می‌دهند که با این کتاب در جشنواره کتاب دفاع مقدس شرکت کنید. داوری نکردن این کتاب در مسابقه کتاب سال نوعی اهانت به ادبیات دفاع مقدسی است.

این نویسنده دفاع مقدسی از رونمایی جدیدترین اثرش خبر داد و گفت: جدیدترین اثرم به نام «سه شهید» به همت نشر شهید کاظمی در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس عرضه شده است و طی ماه‌های آینده نیز دو کتاب دیگر از آثارم رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار