محرم؛ فرصت طلایی نهادینه سازی فضائل اخلاقی در جامعه

حجت الاسلام سوری گفت: ایام عزاداری امام حسین(ع) بهترین فرصت برای ترویج و نهادینه کردن فضائل اخلاقی در جامعه است.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳ - 27September 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام محمد سوری امام جمعه پلدختر  در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی این شهرستان با بیان اینکه مبلغان،مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) باید با استفاده  حداکثری از ظرفیت مساجد،تکایا و هیات مذهبی بر بصیرت دینی و سیاسی عزاداران بیافزایند، افزود: مجالس عزاداری اهل بیت(ع) باید در شان و منزلت ایشان برگزار گردد و مداحان و ذاکران از هر گونه بدعت،خرافه و تحریف در بیان مناقب و مدح اهل بیت(ع) بپرهیزند.
 
وی با اشاره به اینکه هیات مذهبی باید بدور از هر گونه برنامه های سیاسی و تنها با هدف عزاداری رسالت خود را انجام دهند تصریح کرد:هیات مذهبی باید کانون وحدت و اتحاد عزادران باشند و از هر گونه طایفه گرایی و قوم مداری در اجرای برنامه های عزاداری خود بپرهیزند.
 
امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه هیات مذهبی باید منبر و برنامه سخنرانی را در راس برنامه های عزادارای خود قرار دهند افزود:متولیان هیات مذهبی باید از سخنران برجسته و توانمند در منبرهای عزاداری استفاده کنند و در این خصوص باید هوشیار باشند که از افراد شکست خورده سیاسی استفاده نکنند.
 
حجت الاسلام سوری در پایان با اشاره به اینکه حضور در مراسم عزاداری اهل بیت(ع) باید با اخلاص و شکوه خاصی برگزار شود گفت:برنامه های مساجد،هیات مذهبی و حسینیه ها باید موجب خودسازی و تهذیب نفس عزاداران شود.
 
منبع:حوزه
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار