رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان:

«مقدس‌ترین نبرد» جهادی است که در دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشد

رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان گفت: بی‌تردید، مقدس‌ترین نبرد، جهادی است که به‌عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشد.
کد خبر: ۱۰۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ - 28September 2016
مقدس ترین جهاد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشدبه گزارش دفاع پرس از زنجان، آراض ضيايي با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: جنگي نابرابر در شرايطي به ايران اسلامي تحميل شد که از جانب استکبار جهاني بويژه آمريکا تحت فشار شديدي قرار داشتیم و در داخل کشور نيز جناح ‌هاي وابسته به غرب و شرق، با ايجاد هياهوي تبليغاتي و ايجاد درگيري‌هاي نظامي در صدد تضعيف نظام بودند.

وي افزود: آمريکا براي به سازش کشاندن جمهوري اسلامي و در نهايت تسليم ایران، حمايت پنهان و آشکار خود را در تمامی زمينه‌هاي سياسي، نظامي‌، ‌اقتصادي و ... از رژيم بعثي عراق به اجرا گذاشت. از سوي ديگر نيز ابرقدرت ديگر جهان‌ يعني شوروي که متحد عراق محسوب مي‌شد، خصومتش را با نظام اسلامي که شعار نه شرقي و نه غربي را سرلوحه کار خود قرار داده بود  به اوج خود رساند.

رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان گفت: بی تردید، مقدس ترین نبرد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشد. در جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی تجاوز کرد. از این رو، مردم غیرتمند ایران، در دفاعی مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ـ ملی خود بود، پایمردی کردند.

ضيايي افزود: از جلوه های معنویت در دفاع مقدس، حالت تضرع، استغاثه و راز و نیاز عارفانه رزمندگان اسلام بوده است. دفاع مقدس، فرصت نمایش خالصانه ترین و زیباترین مناجات ها و دعاها را پدید آورد. در کنار نماز و قرآن، دعا وسیله دیگری بود که یاد خدا را در دل رزمندگان زنده نگاه می داشت، به آنان قدرت روحی می بخشید و تحمل سختی های نبرد را برای آنان آسان تر می ساخت.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار