یک سناتور امریکایی:

ایران مهم ترین تهدید علیه امریکا به شمار می رود

یکی از سناتورهای تندرو امریکایی با اشاره به سیاست ها و همچنین توانمندی های نظامی ایران و با هدف زمینه ساری برای اعمال فشارهای سیاسی بیشتر به کشورمان، از ایران به عنوان مهم ترین تهدید امنیتی علیه امریکا نام برد.
کد خبر: ۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴ - 11July 2013

ایران مهم ترین تهدید علیه امریکا به شمار می رود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری "نیوزمکس"امریکا، لیبرمن از سناتورهای تندرو امریکایی در اظهارنظری ضمن بیان اتهاماتی عیله ایران در رابطه با برنامه های نظامی هسته ای و همچنین با توجه به توانمندی نظامی ایران، از کشورمان به عنوان جدی ترین تهدید علیه امریکا نام برده است.

جو لیبرمن که از سناتورهای فعال و البته تندرو امریکایی به شمار می رود در راستای اعمال فشارهای سیاسی امریکا علیه ایران و بیان اتهامات تکراری علیه جنبه های نظامی برنامه هسته ای ایران، بیان نموده است که این کشور در پی آن است که برنامه هسته ای خود را همچنان تعقیب نماید و این موضوع در آینده می تواند تهدیدات و چالش های جدی را برای امریکا و منافع آن در منطقه مطرح نماید.

 این سناتور امریکایی همچنین بیان داشته است که در صورت موفقیت ایران در دستیابی به توانمندی نظامی هسته ای، قدرت نظامی و دفاعی ایران به مراتب افزایش می یابد و کنترل آن را برای امریکا دچار مشکل خواهد کرد.

لیبرمن همچنین در بخشی دیگر از نظرات خود نسبت به سیاست هسته ای رئیس جمهور منتخب نیز مواضع افراط گرایانه خود را تکرار کرده و بیان داشته است که روحانی نیز همانند دولت قبلی برنامه هسته ای ایران را هر چند با زیرکی و پنهان کاری بیشتر تعقیب خواهد کرد.

گفتنی است این گونه اظهارنظرها و اتهامات واهی در رابطه با برنامه هسته ای و سیاست های نظامی و دفاعی ایران نیز در گذشته وجود داشته و برخی مقامات امریکایی در پی آن هستند تا با بیان اینگونه نظرات ایران را به عنوان یک تهدید نظامی معرفی نمایند.

نظر شما
پربیننده ها