امیر گلفام:

هزاران کیلومتر دورتر از کشورمان در حال ایجاد بازدارندگی دفاعی هستیم/ شهادت هزار فرمانده ارتش در دفاع مقدس

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: مستشاران نظامی ارتش و سپاه هزاران کیلومتر دورتر از سرزمین‌های کشورمان در حال ایجاد بازدارندگی در مقابل دشمنان هستند.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ - 28September 2016
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم «ابراهیم گلفام» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش صبح امروز در مراسم گرامیداشت شهیدان فکوری، نامجوی، فلاحی، کلاهدوز و جهان آرا که در نزدیکی محل عروج آنها در کهریزک برگزار شد، با بیان اینکه در دفاع مقدس حدود یک هزار نفر از فرماندهان ارتش به شهادت رسیدند، اظهار داشت: اوایل انقلاب صدمات بسیاری بر پیکره ارتش به واسطه برخی تصمیمات و دستورات غلط افرادی مانند بازرگان، وارد شد و حتی به قصد انحلال ارتش نیز اقداماتی انجام دادند ولی امام خمینی(ره) با تصمیم انقلابی خود خط بطلانی بر ایده انحلال ارتش کشیدند.

وی با تاکید بر اینکه نباید دشمن را در بیان تاریخ دفاع مقدس کوچک معرفی کنیم، افزود: امروز شاهدیم که فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و حتی نوشتارهایی که به بیان دفاع مقدس می‌پردازند، دشمن را بسیار خوار و کوچک معرفی می‌کنند در حالی که فقط از نظر تجهیزات نظامی ارتش عراق حداقل دو برابر ما از ادوات و تجهیزات نظامی برخوردار بود و این در حالی بود که ما در تحریم کامل قرار داشتیم.

امیر گلفام ادامه داد: به عنوان مثال در عملیات فتح المبین وقتی به سنگر عراقی‌ها وارد شدیم، در آنجا قوطی‌های بزرگ شیر خشک هلندی را مشاهده کردیم، یعنی حتی کمک‌های غیرنظامی غربی‌ها تا درون سنگرهای خط مقدم عراقی‌ها آمده بود و علاوه بر این بالغ بر 120 میلیارد دلار کشورهای عربی منطقه به صدام در جنگ به ایران کمک مالی کرده بودند در صورتی که در صندوق ذخیره ارزی ما یک میلیارد دلار هم وجود نداشت.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز به برکت مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های تمامی رزمندگان و شهدا، ایران در بخش صنایع دفاعی ملزومات دفاعی را خود تولید می‌کند و این باعث شده تا نیروهای مسلح کشورمان از قدرت بازدارندگی بالایی برخوردار شوند و این عاملی شده تا دشمنان از فکر حمله به کشورمان صرف نظر کنند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش تصریح کرد: به واسطه قدرت بازدارندگی که ناشی از ایمان و تکیه بر توانمندی‌های دفاعی ساخت داخل است، موجب ایجاد بازدارندگی در برابر دشمنان شده زیرا آنها به دفعات قصد حمله به ایران را داشتند اما چون از تبعات بعدی آن نگران بودند، مقاصد خود را تاکنون عملیاتی نکرده‌اند.

وی سپس به موضوع حضور مستشاران نظامی کشورمان در آن سوی مرزها اشاره کرد و بیان داشت: برای حفظ همین بازدارندگی اکنون مستشاران نظامی ارتش و سپاه هزاران کیلومتر دورتر از سرزمین‌های کشورمان در حال ایجاد بازدارندگی در مقابل دشمنان هستند.

در پایان این مراسم تعدادی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران، با حضور فرماندار ری و امام جمعه کهریزک تجلیل شدند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار