تأکید آيت الله علم الهدی بر شناسایی عناصر ضدانقلاب داخلی

آيت الله علم الهدی در مراسم بزرگداشت شهید هاشمی نژاد گفت: شناسایی مهره ها و عناصر ضدانقلاب داخلی به عنوان خطر صدرصدی از جمله اقدامات سیاسی شهید هاشمی نژاد است که ما نیز امروز برای داشتن جامعه و دولتی انقلابی نیازمندآن هستیم.
کد خبر: ۱۰۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴ - 28September 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آيت الله سید احمد علم الهدي، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، هفتم مهرماه در آیین گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم هاشمی نژاد در حرم امام رضا(ع) اظهار کرد: بزرگداشت شهید هاشمی نژاد و یاد راهروان راه جهاد و شهادت آن مرحوم، افسران شایسته سپاه امام زمان(عج) نیروهای فعال و قهرمان افرین حوزه فرماندهی هشت سال دفاع مقدس، شهیدان ارتش و سپاه که در چنین روزی شربت شهادت نوشیده اند، تنها تجدید خاطرات زندگی برای دوستان و ارادتمندان نیست
 
وی تصریح کرد: این مراسم به ویژه برای نسلی که آن دوران را درک نکرده اند، یک الگوی انقلابی در دنیای امروز را نشان می دهد که انقلابی بودن در واحدهای اجتماعی و عناصر انسانی ما به عنوان یک اصل و راهبرد توسعه انقلاب و نظام، ارتقاء و تعالی بخشی حرکت های مردمی ما در راستای انقلاب است.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مسأله انقلابی بودن به عنوان یک اصل اجتناب ناپذیر که در زندگی سیاسی و اجتماعی انقلاب ما موضوعیت دارد، نکته مورد تأکید در رهنمودهای مختلف رهبر معظم انقلاب در این ایام است.
 
شهید هاشمی نژاد؛ تابلوی شفاف سیاسی
 
وی با بیان اینکه شهید هاشمی نژاد الگوی اندیشه، فکر، سیاست و قلم، مرد جهاد و مبارزه است، مطرح کرد: اگر بخواهیم یک تابلو شفاف در برابر بینش جامعه نصب کنیم که نقش آموزشهای بصری کاملی را ایفا کند، آن تابلو شهید هاشمی نژاد است یعنی اگر اصول زندگی مجاهدانه این مرد بزرگ به عنوان جریانی رهنمودبخش و معلم در برابر بینش مردم قرار گیرد، انقلابی شدن و انقلابی بودن را می آموزند.
 
آيت الله علم الهدی با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید هاشمی نژاد، عنوان کرد: ابعاد خاص شهید در حوزه قلم، تدریس در مقام علم، فکر ناب و رسا، استعداد سرشار از او وجود ارزشمندی ساخت که پس از 35 سال از زمان شهادتش، مرگ آن مرحوم برای ما به عنوان یک داغ جانگداز محسوب می شود.
 
وی با بیان اینکه شخصیت سیاسی شهید هاشمی نژاد امروز به عنوان نمایش انقلابی بودن مطرح است، اظهار کرد: نقش آفرینی در عرصه های مختلف سیاسی به خصوص پس از انقلاب اسلامی همچنین در دوران مبارزه با نظام ستمشاهی قبل از پیروزی انقلاب به عنوان یک معلم انقلابی در جلسه یاد و خاطره اش برای ما موضوعیت دارد.
 
امام جمعه مشهد با بیان اینکه دو جریان در بعد شخصیت سیاستی هاشمی نژاد برای ما درس آموز است، عنوان کرد: جریان اول نیرویابی و نیروسازی برای انقلاب است که می تواند به عنوان یک راهبرد در انقلابی سازی جامعه برای ما نقشه راه باشد.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: آن عالم روحانی بدنه جوان جامعه را به عنوان یک نیروی مؤثر و پایدار در عرصه ادامه انقلاب در حوزه مبارزه با نظام ستمشاهی مشخص کرد و با تأسیس کانون بحث و انتقاد دینی در مسجد صاحب الزمان طی جلسات متعدد پاسخگوی شبهات نسل جوان بودند.
 
وی دومین جریان در بعد سیاسی شخصیت شهید هاشمی نژاد را شناسایی جبهه های ضدانقلاب داخل جامعه و خطرهای صد در دصدی عنوان کرد و افزود: ما نیز برای داشتن مردم انقلابی، حوزه های علمیه و دانشگاه های انقلابی، کارمند انقلابی، کارخانه انقلابی، مدیر کل انقلابی، وزیر انقلابی، و دولت انقلابی باید جبهه های ضد انقلاب داخلی را شناسایی  کنیم.
 
آيت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: اگر بنا شود این جبهه ها در جوامع نفوذ کنند، نسل جوان ما را دزدیده و نیروی مؤمن ما را بی ایمان، بی دین و لامذهب کنند، آنگاه داشتن جامعه انقلابی یک آرزوی دست نیافتنی می شود.
 
لبخند به آمریکا و انگلیس، نشانه نفاق است
 
امام جمعه مشهد متذکر شد: افرادی که دست شان در دست آمریکا است و از هر لبخند فرانسه و انگلیس به نشاط می‌آیند در جبهه نفاق قرار دارند، این افراد بر آن هستند که در قدرت‌های نظام جای گیرند، این در حالی است که اگر نتوانند به این جایگاه برسند دست به آدم‌کشی می‌زنند.
 
وی با بیان اینکه در حقیقت آموزش بصری در شفافیت تابلو سیره سیاسی شهید هاشمی نژاد(قدس سره) نمایانگر است، مطرح کرد: زمانی که انقلاب به پیروزی رسید برحسب بصیرتی که این روحانی فرزانه داشت، دست به سلسله اقداماتی مقاوم و مؤثر در پیروزی انقلاب زد، جبهه ها و جریان هایی که در طول این 35 سال که از شهادت آن عالم بزرگوار در عمر انقلاب می گذرد تا به امروز به عنوان بزرگترین خطر برای انقلابی بودن جامعه شناخته شده اند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: شهید هاشمی نژاد ابتکاری انجام داد که فقدان آن ابتکار در مرکز کشور مشکل آفرین شد در نتیجه سلطه نابکارانه یک رییس جمهور خائن، نامرد غرب پرست مثل بنی صدر ملعون بر گُرده این مردم و مملکت قرار گرفت.
 
وی افزود: شهید هاشمی نژاد دو نوع مدیریت را باهم آمیخت؛ مدیریت حزب جمهوری را به عنوان نهاد انسجام بخش نیروهای مردمی انقلاب و مدیریت جامعه روحانیت مبارز در این شهر و استان.
 
مقابله شهید هاشمی نژاد با متحجران
 
آیت الله علم الهدی بیان کرد: شهید هاشمی نژاد پس از پیروز انقلاب زمانی که در این شهر یک تحجر تشکیلاتی سعی داشت جریان نظام از انقلابی بودن به حالت رکود بکشاند، مقابل آن تشکیلات ایستادگی، مهره و عناصر آن را شناسی کرد و به یک انزوای سیاسی کشاند.
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: در مقابل تحجر توده ای که متأسفانه از سوی برخی عمامه به سرهای آن روزِ مشهد و خراسان به وجود آمده بود، هم ایستاد، البته مقاومت و ایستادگی آن شهید بزرگوار منطقی و عقلانی بود یعنی در ابتدا سراغ متدینانی که راه را گم کرده بودند، می رفت.
 
گفتنی است، گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت شهید جوانمرد و فاضل اندیشمند حجت الاسلام والمسلمین حاج سید عبدالکریم هاشمی نژاد، با حضور حجت الاسلام و المسلمين سید ابراهیم رئيسي، توليت آستان قدس رضوی، آيت الله سید احمد علم الهدي، امام جمعه مشهد، علیرضا رسیدیان، استاندار خراسان رضوی، حجت الاسلام حسيني، معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي و چند تن از مسؤولان استانی برگزار شد. امروز در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد برگزار شد.
 
منبع:خبرگزاری رسا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار