پیامدهای حضور القاعده در سوریه برای غرب

یک نهاد اطلاعاتی و امنیتی انگلیس طی گزارشی در رابطه با حضور القاعده در سوریه اعلام نموده است که تداوم حضور و فعالیت این گروهک در سوریه می تواند تهدیدات جدی تروریستی را علیه غرب ایجاد نماید.
کد خبر: ۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰ - 12July 2013

پیامدهای حضور القاعده در سوریه برای غرب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "گاردین" انگلیس، کمیته اطلاعات و امنیت مجلس انگلیس طی گزارشی به پیامدهای حضور القاعده و تداوم فعالیت آن در سوریه پرداخته و بیان داشته است که تداوم حضور القاعده در سوریه می توانند مهم ترین تهدیدات تروریستی را علیه انگلیس و به طور کلی غرب مطرح نماید.

بخش اصلی این گزارش به احتمال به قدرت رسیدن و افزایش نفوذ القاعده در سوریه پرداخته است و در بیان پیامدهای این موضوع هشدار دادده شده است که در صورت افزایش نفوذ و قدرت القاعده در سوریه این گروه افراطی منافع غرب را در منطقه به شدت مورد تهدید قرار می دهد و باید انتظار عملیات های این گروه در کل منطقه علیه غرب و متحدان منطقه ای آن باشیم.
 
این نهاد امنیتی انگلیسی همچنین در گزارش خود به کمک های نظامی صورت گرفته به سمت شورشیان سوریه اشاره کرده است. از آنجا که بخش مهمی از این تسلیحات در اختیار گروه های تندرو قرار گرفته است، این گزارش هشدار داده است که ممکن است این گروه های تندرو از تسلیحاتی که برای مبارزه با بشار اسد در اختیار آنها قرار داده شده است برای برنامه های تروریستی خود در کشورهای غربی به خصوص در اروپا استفاده نمایند.
 
همچنین شایان ذکر است که در بخش دیگر این گزارش به احتمال اجرای عملیات هایی از طرف نیروهای القاعده که در سوریه حضور دارند در برخی متحدان غرب در منطقه همانند رژیم صهیونیستی پرداخته است و در پایان  با وجود اینکه حامیان اصلی گروه های شورشیان و القاعده در سوریه را کشورهای غربی و عربی به شمار می روند، نسبت به سیاست کشورهای این کشورها نسبت به مسلح کردن گروه های وابسته به القاعده هشدار داده است.
نظر شما
پربیننده ها