اثبات ناکارآمدی تحریم‌ها از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اثبات ناکارآمدی و بی اثر بودن تحریم‌ها، از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.
کد خبر: ۱۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸ - 01February 2014

اثبات ناکارآمدی تحریم‌ها از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، صبح امروز طی سخنانی در جمع کارکنان این سازمان ضمن گرامیداشت فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) توانست چهره مخدوش جهان اسلام را اصلاح و با ایجاد حاکمیت الهی در قالب نظام اسلامی، اصل ولایت فقیه را در عمل مطرح و برجایگاه آن تأکید کند.
 
نماینده ولی فقیه در ارتش، حضرت امام خمینی(ره) را محبوب قلب مسلمانان و آزادیخواهان جهان دانست و افزود: ایشان بر دلها حکومت میکردند و به همین دلیل، علیرغم این که سالیانی را تبعید به سر میبردند توانستند بر اوضاع مسلط و آن را هدایت کنند.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: از یک منظرکلی میتوان دستاوردهای انقلاب اسلامی را حول محورهایی نظیر دستاوردهای دینی، سیاسی، اقتصادی، بینالمللی، نظامی و فناوری بیان کرد.
 
حجتالاسلام والمسلمین آل هاشم پیرامون دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: سرنگونی نظام ستمشاهی و برپایی نظام سیاسی – دینی، مردمسالار را میتوان مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در این حوزه قلمداد کرد.
 
وی همچنین  اصل "نه شرقی و نه غربی" را که از  اصول مسلم حاکم بر سیاست خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است را در زمره دستاوردهای سیاسی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست و افزود: امام راحل نیز در خصوص این سیاست میفرمایند: «ما نه تحت حمایت آمریکا و نه تحت حمایت شوروی و نه تحت حمایت هیچ قدرتی نیستیم... آن چیزی که شما میخواستید جمهوری اسلامی بود،...، این را حفظش کنید.
 
ارتقاء منزلت زن در جامعه، برپایی آئین نمازجمعه، تقویت مراکز فرهنگی نظیر مساجد و همچنین وحدت حوزه و دانشگاه درکنار تحول درسینما، تلویزیون، نشریات و رادیو و نیز گشترش فرهنگ عاشورا از جمله دستاوردهای دینی انقلاب اسلامی بودند که حجتالاسلام آل هاشم به آن اشاره کرد.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به تشریح دستاوردهای اقتصادی انقلاب شکوهمنداسلامی ایران پرداخت و تصریح کرد: محرومیتزدایی به ویژه در روستاها، خودکفایی و خودباوری در زمینه تولید محصولات کشاورزی و محوریت خدمترسانی به مردم از جمله این دستاوردهاست؛ البته نباید فراموش کرد که برنامههای عمرانی رژیم ستمشاهی عمدتاً بر صنایع وابسته به خصوص به صنایع مربوط به کالاهای مصرفی اتکا داشت.

 حجتالاسلام والسلمین آل هاشم با بیان این که ایران قبل از پیروزی انقلاب، تقریباً تمام تسلیحات نظامی خود را از خارج وارد میکرد، اما امروز در زمره کشورهای تولیدکننده تسلیحات پیشرفته نظامی در جهان قرار دارد، اظهار داشت: هشت سال ایستادگی در برابر زیادهخواهیهای مستکبران، قطع دخالت مستشاران نظامی، تولید محصولات نظامی استراتژیک از قبیل انواع موشک، ناو، هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین و دستیابی به فناوری جنگهای الکترونیک از جمله دستاوردهای نظامی انقلاب اسلامی ایران است.
 
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان معجزه قرن بیستم، افزون بر تحولات داخلی، پیامدهای بسیاری نیز در نظام بینالملل ایجاد کرد که از جمله میتوان به شکست ابهت پوشالی آمریکا، تسخیر لانه جاسوسی و صدور فرهنگ انقلاب اشاره کرد.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان به دستاوردهای علمی و فناوری انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: مهمترین دستاورد در این حوزه، دستیابی به دانش هستهای است؛ همچنین در این عرصه نیز دستاوردهایی نظیر پرتاپ ماهواره و پیشرفتهای چشمگیر در زمینه هوافضا و شبیهسازها که همه با همت و تلاش دانشمندان و متخصصان ایرانی به منصه ظهور رسیده، بیش از هر چیزی ناکارآمدی و بی اثر بودن تحریمها را به اثبات رسانده است. 
نظر شما
پربیننده ها