سردار نجاتی:

زنان نقش آفرین در دفاع مقدس قهرمانان ملی کشورمان هستند

مدیر کل حفظ آثار خراسان رضوی گفت: بانوان کشورمان در دفاع مقدس هم خودشان همراهی کردند و با پذیرش مسئولیت زندگی، موقعیتی را فراهم کردند تا همسرانشان در جبهه حضور پیدا کنند و نقش آفرین باشند، و هم اینکه سختی ها را به جان خریدند و زندگی را اداره کردند.
کد خبر: ۱۰۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱ - 01October 2016

به گزارش دفاع پرس از مشهد، همایش سرایش حماسه، گردهمایی بانوان حماسه ساز مشهد در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی هلال احمر مشهد برگزار شد.

سردار نجاتی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در این همایش اظهار داشت: مردم کشورمان از امتحان الهی دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند و با ایثار و تحمل سختی ها و مشقات توانستند به تکلیف الهی عمل کنند و از اسلام پاسداری کنند.

وی در ادامه به اهمیت نقش زنان در پیشبرد دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در دفاع مقدس همه اقشار حضور داشتند، خصوصا زنان در این حماسه نقش پر رنگی را ایفا کردند. بانوان کشورمان هم خودشان همراهی کردند و با پذیرش مسئولیت زندگی، موقعیتی را فراهم کردند تا همسرانشان در جبهه حضور پیدا کنند و نقش آفرین باشند، و هم اینکه سختی ها را به جان خریدند و زندگی را اداره کردند و از عزیزترین سرمایه خود گذشتند و آنها را در راه اسلام به جبهه فرستادند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خاطر نشان کرد: از این ایثار و از خودگذشتگی همسران رزمندگان و شهدا نمونه های بسیاری وجود دارد. شهید حاج محمد حصاری که پیکر مطهر او و برادرش که در عملیات بدر به شهادت رسیده بودند بعد از گذشت سی و یک سال به خانواده اشان تحویل شد، شهید محمد حصاری با 11 فرزند در جبهه حضور پیدا کرده بود و همسر این شهید این یازده فرزند را به نحو احسن تربیت کرد، برادر این شهید والامقام نیز دارای 9 فرزند است که همسر این شهید عزیز نیز فرزندان شهید باقر حصاری را به بهترین وجه تربیت کرد که یادگاران این دو شهید سعید در بهترین و بالاترین مراتب علمی قرار دارند. اینها شیر زنان گمنام و قهرمان ملی هستند.

وی در پایان گفت: امروز هر سازندگی و هدایتی که صورت می گیرد به برکت از جان گذشتگی، صبر و ایثار بانوان در دفاع مقدس است.

در ادامه حسن امیری جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع خراسان رضوی در سخنانی به تشریح طرح جشنواره گنجینه های ماندگار و اهدافی که در این طرح دنبال می شود پرداخت.

در ابتدای این مراسم، علیزاده همسر جانباز هفتاد درصد نخاعی خاطراتی از آشنایی و ازدواج با همسر جانباز خود را بیان کرد. سپس کروندی از بهیاران و پرستاران دفاع مقدس مطالب و خاطراتی را در خصوص حضورش در غرب کشور در سال های ابتدایی جنگ بیان کرد، در پایان نیز صداقت که 27 سال به عنوان خادم الشهدا در سنگر مشاوره و مددکاری به خانواده معظم شهدا خدمت می کند مطالبی را در خصوص ایثار و فداکاری همسران شهدا و ایثارگران عنوان کرد.

در پایان این مراسم از تعدادی از بانوان حماسه ساز مشهد تجلیل شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار