بیانیه حماس در اولین سالروز انتفاضه قدس

جنبش حماس در اولین سالروز انتفاضه قدس بیانیه‌ای صادر و تاکید کرد تا آزادی فلسطین از چنگال صهیونیست‌ها، این قیام‌های مردمی ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ - 01October 2016
به گزارش سایر رسانه های دفاع پرس، حماس در اولین سالروز شعله‌ور شدن انتفاضه مبارک قدس بیانیه‌ای صادر کرد.
 
این بیانیه به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
بیانیه مطبوعاتی
 
جنبش مقاومت اسلامی حماس
 
در اولین سالروز آغاز انتفاضه قدس
 
راه آزادی فلسطین را تنها مجاهدان فلسطینی در پیش گرفته اند
 
عملیات ایتمار که گروهی از جوانان مبارز فلسطینی در یکم اکتبر سال 2015 به آن مبادرت کردند، صراحتا اعلام کرد که شهرک‌نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی باید از اجرای طرح‌های تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی دست بکشند، زیرا مسجد الاقصی و قدس نه تقسیم می شوند و نه کسی می تواند به آن ها تعرض کند و جای پای اشغالگران در این مسجد تنها با خون پاک می شود. بنابراین انتفاضه قدس که ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس، نوار غزه و فلسطین اشغالی 1948 طی آن دلاوری‌های زیادی را به نمایش گذاشت، شعله‌ور شد و طی آن بیش از 240  زن و مرد فلسطینی به شهادت رسیدند و ده‌ها صهیونیست نیز یا به هلاکت رسیده و یا زخمی شده اند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت و زنان و مردان فلسطینی همچنان نمونه‌های بارزی از ثبات، دلاوری و جانفشانی در راه خدا را به نمایش می‌گذارند زیرا آن ها یقین می‌دانند که آنچه در راهش مبارزه می کنند بسیار ارزشمند است و باید چیز ارزشمندی را هم در این راه تقدیم کنند.
 
 ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس بار دیگر با ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس، غزه و فلسطین اشغالی 1948 تجدید عهد و پیمان کرده و موارد زیر را مورد تاکید قرار می دهیم:
 
اولا: به ارواح زنان و مردان شهید فلسطینی که مایه فخر و مباهات ملت و رهبران فلسطینی هستند، سلام و درود می فرستیم. آن ها سربازان پیروز الله هستند که خداوند وعده پیروزی و قدرت به آن‌ها ایشان داده بود.
 
دوما: بار دیگر اعلام می‌کنیم که دشمن صهیونیستی را به رسمیت نخواهیم شناخت و به هیچ وجه تسلیم واقعیت هایی که دشمن قصد تحمیل آن بر قدس و مسجد الاقصی را دارد نخواهیم شد و بر حق خود و ملت فلسطین در مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی با تمامی اشکال و شیوه‌های آن به منظور بازداشتن این رژیم از جنایت‌هایش و بازپس‌گیری حقوق خویش تاکید می کنیم.
 
سوما: تمامی شیوه‌های همکاری و عادی‌سازی روابط تشکیلات خودگردان با دشمن صهیونیستی که آخرین نمونه آن مشارکت محمود عباس رئیس این تشکیلات در مراسم تشییع جنازه شیمون پرز جنایتکار و اظهارات رهبران فتح در این باره بود را به شدت محکوم و تاکید می کنیم که اینگونه اقدامات و مواضع غیر اخلاقی که خیانت به خون شهدای فلسطینی است، موجب تشویق کشورهای عربی به عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی خواهد شد.
 
چهارم: ما تاکید می‌کنیم که انتفاضه قدس همچنان شعله ور خواهد بود و تا برچیدن اشغالگری از قدس، کرانه باختری و سراسر فلسطین متوقف نخواهد شد و ملت فلسطین هیچ ترس و هراسی از سرکوبگری و جنایت دشمن و محاصره ظالمانه ندارد.
 
 
 
زنده باد انتفاضه قدس
 
ننگ و خواری برای بدخواهان انتفاضه
 
جنبش مقاومت اسلامی حماس
 
جمعه 28ذی الحجه 1437 هـ
 
مصادف با 30 سپتامبر 2016 میلادی
 
منبع:فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار