پیاده‌روی اربعین، نمایانگر جنبه‌های صلح دوستی است

استاندار يزد گفت: حرکت مردمی اربعین، نمایانگر جنبه‌های صلح دوستی است و زائران حضرت امام حسین (ع) با رفتار و اخلاق شایسته خود این پیام صلح را به گوش مردم دنیا می‌رسانند.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸ - 01October 2016
به گزارش سایر رسانه های دفاع پرس، سیدمحمد میرمحمدی، استاندار یزد ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی اربعين استان با اشاره به لزوم بهره‌مندی از آموزه‌های اخلاقی واقعه كربلا اظهار كرد: از خداوند متعال می‌خواهيم در عزاداری ماه محرم و صفر توفيق و توان بهره مندی مناسب از آموزه‌های حسينی در پيروی و الگو گرفتن از ائمه اطهار(ع) را عنايت فرمايد و در اين مسير بتوانيم به بهترين شكل عمل كنيم.
 
ميرمحمدی ادامه داد: ماه محرم فرصت بزرگی است تا ارزش‌هايی چون ايثار، صداقت، حق طلبی، عشق و پايبندی به دين و مكتب اسلام را از حضرت سيدالشهدا (ع) و ايثارگران كربلا بياموزيم و سرلوحه امور قرار دهيم.
 
وی با بيان اينكه پياده روی و همايش بزرگ اربعين حركتی خودجوش، مردمی و عاشقانه است
یادآور شد: مردم برای ابراز ارادت خود به اهل بيت (ع) و شور حسينی در پياده روی اربعين حضور می‌يابند و با بازنمايی و نگاه به جاذبه‌های اخلاقی و معنوی پياده روی اربعين در ذهن افراد جستجو برای شناخت ارزش‌های مهم اين اتفاق بزرگ به وجود می‌آيد.
 
استاندار یزد افزود: صدور ويزا، حمل و نقل، اسكان، تغذيه، بهداشت و امنيت در سفر از موضوعاتی است كه برای مراسم پياده روي اربعين به صورت ويژه توسط كميته‌های مربوطه در سطح استان و كشور دنبال می‌شود و بايد تمام هماهنگی و توان برای خدمت به زائران كربلای معلي به كار گرفته شود.
 
وی گفت: بازتاب جهانی پياده روی اربعين می‌تواند نشانگر گستردگی حضور مردم با عشق، علاقه و پایبندی به دين باشد و نشان دهد ملت ايران با روحيۀ صلح دوستی و عشق به حضرت امام حسين (ع) در اين مراسم حضور دارند.
 
ميرمحمدی ادامه داد: تغيير ايده موضوع ساده ای نيست و در اصول و ارزش‌های اسلامی مواردی حاكم است كه می‌تواند همگان را تحت تاثير مثبت قرار داده و به اخلاق مداری و انسان دوستی تشويق كند و بهره مندی از اين ظرفيت بايد مورد توجه قرار گيرد.
 
منبع:ایکنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار