عاشورا تابلوی تمام نمای اسلام است

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: غربی ها با ایجاد فرقه های وهابیت و تکفیری درصدد آسیب زدن به عاشورا و موضوع انتظار هستند و دشمنان درصدد خدشه دار کردن هیات های مداحی و سخنرانی عاشورا هستند.
کد خبر: ۱۰۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷ - 01October 2016
به گزارش سایر رسانه های دفاع پرس، حجت ‌الاسلام سید جواد موسوی هوایی شامگاه چهارشنبه در دومین همایش پرچمداران بصیرت در زنجان افزود:  تبیین عاشورای حسینی و عظمت سید الشهدا (ع) در ایام سوگواری امام حسین (ع) ضروری است.
 
وی با بیان اینکه  مکتب امام حسین (ع) بهترین مکتب اسلامی در جهان است، ادامه داد: مکتب عاشورا همواره طی تاریخ تاثیرگذاری خود را نشان داده و این تاثیرگذاری تا به امروز تدام داشته است.
 
 معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تغییر نگرش ها به منظور تطبیق زندگی با سیره سیدالشهدا ضروری است و مسلمانان باید به درستی شخصیت حضرت امام حسین (ع) را بشناسند و با زندگی مسالمت آمیز، ادامه دهنده راه قرآن، اسلام و سیدالشهدا باشند.
 
موسوی هوایی تاکید کرد: در حال حاضر  استکبار با سیاست گذاری عمیق و راهبردی در جهت باطل حرکت می کند وجنگ تبلیغاتی در جهان، جنگ میان حق و باطل است.
 
وی افزود: باید هیئت های عزاداری و عاشورایی با آگاهی و بصیرت، تفکر ولایت مداری و انتظار را در جامعه احیا کنند چرا که دشمنان درصدد خدشه دار کردن هیئت های مداحی و سخنرانی عاشورا هستند.
 
معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: داشتن بصیرت و آگاهی، عشق و دلدادگی و عزت در مقابل ظالم در سوگواری سید الشهدا باید مورد توجه قرار گیرد و  بصیرت ‌افزایی باید در هیئات مذهبی لحاظ شود.
 
موسوی هوایی گفت: هیئات مذهبی باید بتوانند علاوه بر بصیرت ‌افزایی تفکر ولایتمداری را نیز در سطح هیئات و بین مردم ترویج دهند و هیئت بصیر هیئتی است که اهداف امام حسین(ع) و ابوالفضل عباس(ع) را در هیئت خود اجرایی کند.
 
معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی یاد آورشد: مراحلی که هیئت‌ های مذهبی باید برای افزایش بصیرت خود طی کنند شامل شناخت امام حسین(ع)، عشق و دلدادگی به ایشان، تطبیق زندگی با زندگی سیدالشهداء، حفظ مکتب امام حسین (ع) و عاشورا و نشر دادن زندگی سیدالشهدا از نسلی به نسل دیگر است و  ابعاد وجودی سیدالشهدا باید مورد مطالعه هیئتی ها باشد.
 
موسوی هوایی افزود: باید تمام ابعاد زندگی حضرت امام حسین (ع) در عاشورا ترسیم شود و عاشورا تابلوی تمام نمای اسلام است.
 
وی بر هوشیاری امت اسلام در برابر این جریان باطل تاکید کرد، گفت: غربی ها محور تصمیم گیری در ایران را ولایت فقیه می دانند و به اعتقاد آنها ایران با دو عنصر عاشورا و انتظار در حرکت است و در همین راستا دشمنان اسلام درصدد آسیب رساندن به ولایت هستند.
 
معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: حفظ دستورات اسلامی، جهاد، زکات، نماز، امر به معروف و نهی از منکر مرهون حفظ و ماندگاری ولایت است و  آسیب رساندن به این مهم آسیب جدی به نظام اسلامی وارد می کند.
 
 موسوی هوایی یاد آورشد:  ولایت بدنه عظیم عاشورا و انتظار و مهدویت  دو بال پرواز این بدنه هستند و  استکبار جهانی درصدد ضربه زدن به این بدنه است.
 
وی گفت: غربی ها با ایجاد فرقه های وهابیت و تکفیری درصدد آسیب زدن به عاشورا و موضوع انتظار هستند و دشمنان درصدد خدشه دار کردن هیات های مداحی و سخنرانی عاشورا هستند.
 
منبع:مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار