حجت الاسلام زرگر:

اقامه «امر به معروف و نهی از منکر» نیازمند تقویت مسئولیت‌پذیری افراد است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ایجاد و تقویت روحیه تعهد و مسئولیت‌پذیری در افراد جامعه را زمینه و لازمه اقامه «امر به معروف و نهی از منکر»‌ در جامعه دانست.
کد خبر: ۱۰۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ - 03October 2016

اقامه «امر به معروف و نهی از منکر» نیازمند تقویت مسئولیت پذیری افراد است به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «سیداحمد زرگر» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به محوریت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در شکل گیری نهضت عظیم عاشورا، قیام جاودانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را گامی بلند در مسیر احیای دین اسلام توصیف کرد و گفت: استقرار حکومت طاغوتی بنی امیه و خلافت یزید بن معاویه به معنای خارج شدن روند حرکت مسلمانان از مسیر مطلوب و حقیقی خود و بزرگترین منکر بود و حضرت امام حسین(ع) تنها راه و روش اصلاح این روند را انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانستند و برای اقامه این فریضتین از جان و مال و ناموس خویش هم گذشتند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در جامعه امروز نیز تنها راه اصلاح جامعه از کژی‌ها و ناهنجاری‌ها و منکرات و آراستن آن به خوبی‌ها و زیبایی‌ها، اقامه این فریضتین است، افزود: همانطور که از منابع دینی و روایات ما این حقیقت قابل برداشت است، تمام خوبی‌ها و فرائض دینی اسلام توسط امر به معروف و نهی از منکر اقامه می‌شوند و اگر این فریضتین در جامعه به فراموشی سپرده شود ما شاهد جابه‌جایی منکرات با معروف‌ها خواهیم بود.

حجت الاسلام زرگر خاطرنشان کرد: اقامه فریضتین در جامعه نیز بیش از هرچیز نیازمند ایجاد و تقویت روحیه تعهد، خیرخواهی، مسئولیت پذیری و نقدپذیری در میان افراد جامعه است. اگر مردم به این حقیقت واقف باشند که زندگی اجتماعی آنان با یکدیگر گره خورده و سرنوشت همه مردم به هم پیوند عمیقی دارد، نسبت به اصلاح رفتار خود و دیگران در جامعه احساس مسئولیت بیشتری خواهند داشت.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار