فرماندار دهلران:

سران طوایف و مرزنشینان در تامین امنیت همکاری موثری دارند

فرماندار دهلران در همایش سران طوایف و مرزنشینان گفت: وحدت، برادری، تعامل و همکاری مردم بویژه سران طوایف و مرزداران با نیروهای مسلح نقش مهمی در امنیت پایدار مناطق مرزی استان ایلام دارد.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ - 03October 2016

سران طوایف و مرزنشینان در تامین امنیت همکاری موثری دارندبه گزارش دفاع پرس از ایلام، امیدعلی سبزی در همایش سران طوایف و مرزنشینان شهرستان های دهلران و مهران اظهار داشت: وحدت، برادری، تعامل و همکاری مردم بویژه سران طوایف و مرزداران با نیروهای مسلح نقش مهمی در امنیت پایدار مناطق مرزی استان ایلام دارد.

وی مشارکت مردم در امور مختلف را منجر به نتایج مثبت دانست و افزود: هر جا مردم پای کار باشند موفقیت 2 چندان است و در مقوله امنیت نیز مردم نقشی اساسی دارند که باید مثل گذشته با همکاری و تعامل با نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی این مهم را محقق کنند.

فرماندار دهلران با اشاره به ظرفیت های دینی و اعتقادی مردم تاکید کرد: بهره گیری از این ظرفیت ها سد محکمی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است.

سبزی با اشاره به آگاهی مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی یادآور شد: در موضوعات اجتماعی نقش سران طوایف از اهمیت ویژه برخوردار است ولی باید در این زمینه پیشگام باشند.

وی نقش نیروهای مسلح در تامین امنیت را یادآور شد و گفت: امروز نیروهای مسلح در اوج اقتدار در کشور مشغول خدمت هستند و همه باید قدردان نعمت امنیت باشیم چرا که این مهم زمینه برای سایر فعالیت ها را فراهم کرده است.

امام جمعه دهلران نیز در این همایش با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم اضافه کرد: هفته ناجا فرصتی است تا گوشه ای از خدمات این نیروی خدوم به مردم بیان شود.

حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: امنیت رکن و اساس اصلی هر جامعه و کشور است و این مهم منجر به رشد ابعاد مختلف می شود.

وی با اشاره به امنیت جمهوری اسلامی در جهان و منطقه گفت: این امنیت حاصل ایمان، اعتقاد، ولایت مداری و روحیه جهادی و شهادت طلبی قوای مسلح و همکاری و مشارکت مردم است.

فرمانده هنگ مرزی دهلران نیز در سخنانی اظهار کرد: ایران جزیره ثبات در منطقه است و این نشات گرفته از حضور مردم در کنار نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در جهت برقراری امنیت است.

سرهنگ احمد حاتمی با اشاره به برقراری امنیت پایدار در 220 کیلومتر مرز شهرستان دهلران با کشور عراق افزود: قاچاق سازمان یافته در این مرز نداریم و بیشتز قاچاق مربوط به استان های همجوار است که لوازم صوتی و تصویری، آرایشی و لوازم خانگی است.

وی قانونمند بودن مردم، ولایت مداری آنها و همکاری و تعامل با نیروهای نظامی و انتظامی را از عوامل مهم شرایط پایداری امنیت مرزی در این شهرستان دانست.

فرمانده انتظامی دهلران نیز در سخنانی گفت: تقویت قدرت و توان نظامی نیروهای مسلح سد محکمی در مقابل دشمنان است که هیچگاه در فکر تعرض به سرحدات ما نخواهند بود و این نعمت به برکت حضور و مشارکت مردم در امر امنیت حاصل شده است.

سرهنگ سعید عالی پور هدف دشمن را تهاجم فرهنگی و گرفتن باورها و اعتقادات دانست و افزود: حجاب و عفاف همه چیز فرهنگ ماست و دشمن از طریق ماهواره و فضاهای مجازی بدنبال پیشبرد اهداف خود برای ضربه زدن به اعتقادات دینی ما است که در این زمینه باید مردم بویژه سران طوایف و مرزنشینان دقت نظر داشته باشند.

فرمانده سپاه ناحیه دهلران نیز در این همایش گفت: اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در جهان و منطقه برگرفته از پشتیبانی و حمایت مردم است.

سرهنگ علی آبدونی یادآور شد: بزرگان و سران طوایف باید با وحدت و برادری و ایثار و فداکاری در جهت اعتلای نظام اسلامی و امنیت پایدار و مقابله با توطئه های دشمن تلاش کنند.

در پایان این همایش سران طوایف و مرزنشینان دست در دست هم میثاق بستند تا در همه حال در تامین امنیت مشارکت و به نقش موثر خود عمل کنند.

شهرستان دهلران در 220 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد در این شهرستان مرزی طوایف مختلف عرب، لر و کرد در کنار هم زندگی می کنند و نقش مهمی در تامین امنیت این منطقه دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها