مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران خبر داد؛

ستاد هفته ملی کودک در مازندران تشكيل شد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: با حضور دستگاه‌هاي مرتبط با حوزه كودك، ستاد هفته ملی کودک مازندران تشكيل و در اداره كل كانون پرورش فكري مازندران فعال شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ - 03October 2016

به گزارش دفاع پرس از مازندران، عزیززاده گرجی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با تاکید بر اهمیت جایگاه کودک به عنوان سرمایه‌های این کشور، اظهار داشت: با توجه به رسالت سازمانی هر یک از دستگاه های عضو این کمیته؛ هرکدام از ما در جهت خدمات رسانی برای کودک تلاش می کنیم ولی این تمام آنچه سهم و حق کودکان است، نیست.

دبیر ستاد هفته ملی کودک مازندران گفت: هفته ملی کودک به ویژه روز جهانی کودک فرصت مغتنمی برای معطوف کردن توجه مسئولین به خدمات رسانی به کودکان است.

وی ابراز امیدواری کرد تا این ستاد  در طول هفته ملی کودک، نیازهای این قشر مهم  را برای خانواده ها  و مسوولین تبیین کرده و در راه تلاش برای حوزۀ فکر و اندیشۀ حوزه کودک تلاش کرد.

عزیززاده گرجی در عین حال یادآورشد، این مناسبت فرصت بسیارخوبی است که قوانین حوزه کودک باید بازنگری شود و باید بررسی کرد که آیا حقوق کودک به میزان کافی مورد توجه قرارمی گیرد؟

 مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با اشاره به یکی از آسیب های جدی در حوزه کودک افزود: هر ساله به همین مناسبت برنامه ریزی کلان فرهنگی صورت می پذیرد و جریان سازی اولیه صورت می گیرد ولی ادامه فعالیت ها مغفول می ماند .

وی استمرار برنام ها در طول سال و ایجاد وحدت رویه در اجرای برنامه و فعالیت برای کودکان را از دیگر اهداف این ستاد در طول هفته ملی کودک عنوان کرد و بیان داشت: اگر این مهم محقق شود؛ میزان تحقق اهداف عالیه در حوزه کودک و اثر بخشی برنامه های تدوین شده نیز  بیشترخواهد شد.

گرجی به اشاره به اینکه ریاست کمیته هفته ملی کودک مازندران را معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بر عهده دارد از استقرار دبیرخانه شورای سیاستگذاری هفته ملی کودک در این کانون خبر داد و تصریح کرد: امسال هفته ملی کودک متقارن با دهه اول محرم و نزدیک به هفته دفاع مقدس قرار دارد و  برنامه های آن، متناسب با مفاهیم شجاعت – ایثار و رشادت- کودکان تشنه اند -محبت- علم اندیشه و آب  تدوین خواهد شد.

دبیر ستاد هفته ملی کودک مازندران از تشکیل همزمان کمیته های شهرستانی این ستاد به دبیری کانون های پرورش فکری شهرستان خبرداد و خواستار همکاری دیگر اعضای ستاد با این دبیرخانه شد.

دستگاه های عضو ستاد هفته ملی کودک استان را: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان،  اداره کل آموزش وپرورش،  معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اداره کل  اجتماعی و فرهنگی استانداری، معاونت اجتماعی نیروی  انتظامی، دفتر امور شهری استانداری ، دفتر امور روستایی استانداری ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، میراث فرهنگی ، اداره کل تبلیغات اسلامی ، اداره کل کتابخانه های عمومی ، معاونت اجتماعی سپاه، صداو سیمای مرکز استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه ، سازمان بهزیستی و فرماندهی راهنمایی و رانندگی مازندران تشکیل  داده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار