سردار فضلی:

الگو قرار دادن آلمان و ژاپن در توان دفاعی غفلت بزرگی است/ دولت از ظرفیت‌های بسیج استفاده کند

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حضور پررنگ نظامی آمریکا در خلیج فارس، الگو قرار دادن آلمان و ژاپن و کاهش توان دفاعی را غفلت بزرگی عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ - 03October 2016
الگو قرار دادن آلمان و ژاپن در توان دفاعی غفلت بزرگی است/ دولت از ظرفیت‌های بسیج استفاده کند/به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 10 شهریورماه 95 در جمع مسئولان و متخصصان وزارت دفاع برای چندمین بار افزایش توان «دفاعی و تهاجمی» را حق مسلم و قطعی کشور دانستند و با تأکید بر لزوم ادامه‌ مسیر افزایش توان دفاعی گفتند: در دنیایی که قدرت‌های «زورگو، سلطه‌گر و دارای کمترین جوهره‌ اخلاق، وجدان و انسانیت» حاکم هستند، و از تجاوز به کشورها و کشتار انسان‌های بی‌گناه هیچ ابایی ندارند، توسعه‌ صنایع دفاعی و تهاجمی کاملاً طبیعی است، زیرا این قدرت‌ها تا اقتدار کشور را احساس نکنند، امنیت تأمین نخواهد شد.

سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگویی تفصیلی به تبیین و تحلیل برخی اظهارنظرها مبنی بر توجه به علم و اقتصاد به جای هزینه در حوزه های نظامی؛ تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر افزایش توان تهاجمی در برابر تهدیدات دشمن و تجهیز نیروهای مسلح، تشریح فعالیت‌های بسیج مستضعفین و لزوم استفاده این دولت و دولت‌های آینده از ظرفیت بسیج  پرداخت .

سردار فضلی در ابتدا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش توان دفاعی و نظامی کشور اظهار داشت: حضرت آقا به عنوان فرمانده کل قوا در حوزه رهبری نگاه کامل و جامع نسبت به دفاع از کشور و مردم و دین خدا و مقاومت اسلامی دارند. ایشان فرامین و تدابیر و سیاست‌هایی را اعلام کرده‌اند و همواره همه افراد در اجرا و عملی کردن آن در تلاش هستند.
 
اگر در توان دفاعی ضعیف باشیم دشمن لحظه‌‌ای به ما امان نمی‌دهد

وی افزود: ما قطعا باید قدرت دفاع از کشور را داشته باشیم زیرا اگر این توان را نداشته باشیم حتما مورد هجمه‌های دشمنان قرار می‌گیریم. اگر شما ضعیف باشید دشمن بر شما امان نمی‌دهد و امروز را به فردا و این ساعت را به ساعت دیگر واگذار نمی‌کند.

آمادگی‌های دفاعی با ابتدای انقلاب قابل قیاس نیست

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: اگر می‌بینیم که انقلاب اسلامی در مواجه با دشمن فرآیند پایداری را دارد، به دلیل آمادگی‌های دفاعی نیروهای مسلح است، این آمادگی‌ها حقیقتاً توسعه پیدا کرده و به روز شده است و قابل مقایسه با ابتدای انقلاب نیست.

سر جنگ نداریم ولی برای دفاع تردیدی نمی‌کنیم

فضلی با بیان اینکه امروز در بهترین شرایط دفاعی از کشور قرار داریم، گفت: نیروهای مسلح دشمن را در هر لحظه و هر جا رصد می‌کنند. ما سر جنگ با کشوری نداریم و آرمان امام و انقلاب و رهبری این نیست ولی برای دفاع هیچ تردیدی به خود راه نمی‌دهیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر افزایش توان تهاجمی علاوه بر توان دفاعی کشور تصریح کرد: اگر قرار باشد دشمن ما را ناگزیر به پاسخگویی به تهدیداتش کند باید حتما افق دور را مورد توجه قرار دهیم از جمله برد سلاح و تجهیزات و امکانات و فرایند مقابله و مواجه با هر نوع تهدیدات دشمن.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: این موضوع فراتر از مرزهای دفاعی ما باید پیش‌بینی شود که اگر خطایی از دشمن سر بزند با سرعت پاسخ دهیم و این در شرایط تهاجمی در حوزه‌های موشکی هوایی و دریایی و حتی زمینی پیش‌بینی شده است.

2600 گردان بسیج آماده ماموریت هستند

فضلی با اشاره به میزان آمادگی بسیج برای دفاع از کشور گفت: در حوزه بسیج که باید مردم را در صحنه دفاع از انقلاب سازمان دهد، در شرایط بسیار خوبی هستیم و قریب به 2600 گردان بسیجی در غالب گردان‌های امام حسین(ع)، امام علی(ع)، بیت‌المقدس و کوثر آماده پذیرش ماموریت هستند.

وی افزود: برای این افراد دوره‌های آموزشی، سازماندهی، حفظ انسجام و تمرینات شبانه و فراخوان‌های 8 و 12 و 24 ساعته و رزمایش‌های مختلف با توجه به تهدیدات هر استان برگزار می‌کنیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین اعلام کرد: سلسله رزمایش‌هایی را در استان‌های مختلف اجرا خواهیم کرد که تا نیمه اول سال آینده به طول خواهد انجامید.

فضلی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به مقابله بسیج با تهدیدات ضدانقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: ماموریت گردان‌های بسیج در استان‌های مختلف متفاوت است به عنوان مثال برخی استان‌ها در جوار مرز هستند و شاید آسیب‌پذیری از جانب تکفیری‌ها و داعشی‌ها و گروه‌های ضد انقلاب سنتی داشته باشند.

عربستان گروه‌های ضدانقلاب خاموش را تحریک به اقدام نظامی می‌کند

وی افزود: اخیرا عربستان آمده و گروه‌های ضدانقلاب سنتی که 22 سال تسلیم بودند و معاهده داشتند که هیچ کار نظامی علیه ایران نکنند و در فاز سیاسی باشند مثل حزب دموکرات ضد انقلاب کردستان و کوموله و سایر گروهک‌های کوچک و بزرگ را تحریک به اقدام نظامی کرده است.

اشراف خوبی به گروه‌های معاند داریم

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اخیرا پیامکی آمده بود که مصطفی هجری دبیر کل حزب منحله دموکرات کردستان درخواست کمک از اسرائیلی‌ها کرده است. این گروهک‌های بی‌ریشه هر روز به دلیل منافع مستکبرین و تکفیری‌ها و کشورهایی مثل عربستان مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

فضلی تاکید کرد: اشراف اطلاعاتی خوبی به این گروهک‌ها داریم و آنها چند عملیات در سنوات اخیر داشته که با اشراف و آمادگی نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی در مناطق غربی این گروهک‌ها یا به درک واصل شدند و یا تسلیم و به هیچ وجه موفق به رسیدن به اهداف خود نشدند.

وی در ادامه اظهار داشت: در سنوات اخیر حدود 23 کشته از این گروهک‌های سنتی گرفتیم. بعنوان مثال 26 مرداد سالروز شکستن حصر پاوه بود که برای شرکت در یک همایش بنده از طریق کردستان به پاوه رفتم و برخی از فرماندهان که از سمت کرمانشاه به سمت پاوه می‌آمدند گفتند تا ساعت 6 صبح درگیر عملیاتی بودند که در طی یک عملیات یک گروه تروریستی را به درک واصل کردند.

معاندانی که نقض پیمان می‌کنند تاوان خواهند داد

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه شاید این گروهک‌ها حماقت‌هایی بکنند چون نقض پیمان کرده‌اند اما بدانند تاوان آن را خواهند داد، گفت: مثل گروه 13 نفره‌ای که به سمت کردستان آمده بودند و هر 13 نفر به درک واصل شدند. آنها افرادی بودند که ما از قبل سوابق آنها را داشتیم و امروز نقض پیمان کرده و وارد فاز نظامی شده بودند.

فضلی ادامه داد: وزارت اطلاعات، ناجا و ارتش و سپاه و بسیج اشراف اطلاعاتی خوبی روی گروهک‌های ضد انقلابی و داعش دارند.

در شرایطی که آمریکا در خلیج فارس حضور دارد، الگو قرار دادن آلمان و ژاپن غفلت بزرگی است

وی همچنین با اشاره به سخنان یکی از مسئولان عالی‌رتبه نظام مبنی بر اینکه می‌توانیم مانند نسخه ژاپن و آلمان عمل کنیم و توان دفاعی را کم کرده و به سمت تعامل و گفتگو برویم گفت:پاسخ آن را رهبری دادند، ما نباید از توان دفاعی غفلت کنیم این سخنان یک غفلت بود، ما نمی‌توانیم در دفاع از دین خدا غفلت کنیم و توان دفاعی خود را کاهش دهیم، آن هم در شرایطی که می‌بینیم و آمریکا به خلیج فارس و کشورهای مقاومت آمده است.

اگر قرار بود نیروهای مسلح در انتخابات دخالت کنند نتیجه چیز دیگری می‌شد

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص ادعای دخالت نیروهای مسلح در انتخابات گفت: در همه انتخابات‌ها این حرف‌ها زده می‌شود. اما اگر قرار بود ما دخالت کنیم که نتیجه چیز دیگری می‌شد. من از این جور اظهارنظرها تعجب می‌کنم.

وی افزود: ما قطعا قصد ورود و دخالت در انتخابات را نداریم. ما خطوط قرمزی داریم و وقتی در تدابیر آن را دریافت کرد‌ه‌ایم، شرعا آن را رعایت خواهیم کرد.

بسیج جهت روشنگری مردم تلاش خواهد کرد

فضلی گفت: البته ما در بسیج تکالیفی داریم که امام و مقام معظم رهبری با استنتاج از قرآن و عترت برای ما مشخص کردند و آن تلاش در جهت روشنگری مردم است و در آینده هم این کار را خواهیم کرد.

بسیج ظرفیت نظام است که دولت‌ها باید از آن استفاده کنند

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص بهره‌مندی دولت از ظرفیت‌های بسیج اظهار داشت: بسیج یک ظرفیت نظام و مردمی است. لذا چه این دولت و چه دولت قبل و چه باقی دولت‌ها باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: بسیج ظرفیت بی‌بدیلی از مردم است که در خدمت نظام است. از ظرفیت‌های بسیج در حوزه‌های اقتصادی، سازندگی، اقتصاد مقاومتی و .. هر چه بهره برده شود آحاد ملت از آن استفاده می‌کنند.

بسیج مربوط به یک قشر سیاسی نیست

فضلی با بیان اینکه بسیج مربوط به یک قشر سیاسی نیست، گفت: بلکه بسیج یک نهاد مردمی است که خود را وقف مردم کرده است، آن هم بدون هیچ چشمداشتی. البته برای استفاده از این ظرفیت عظیم باید فرهنگ بسیجی هم داشته باشیم. برادری از ما خواسته بود تا بسیجیان به کمکش بروند به او گفتم بسیجیان آزاده هستند و اگر فرهنگ بسیجی نداشته باشی به جای اینکه دستت را بگیرند، پایت را می‌گیرند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بسیجیان فقط برای خدا حرف می‌زنند و مدافع دین خدا و مردم و جامعه هستند. هر چه این دولت و دولت‌های آینده از این ظرفیت استفاده کنند موفق‌تر خواهند بود.

فضلی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی برآمده از ظرفیت‌های اقتصادی مردمی است. ظرفیت‌هایی که در کشور نهفته است. ظرفیت‌هایی که آماده خدمت دارند و باید به آنها توجه شود.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی، بسیج ظرفیت‌های فراوانی دارد و ما هنوز از آن به خوبی استفاده نکرده‌ایم. اصل 44 قانون اساسی اگر صد در صد و خوب پیاده شود خیلی از این دغدغه‌ها و معضلات را حل می‌کند که نیازمند به یک روحیه جهادی و بسیجی است.

وی در خصوص موضوع معاهده FATF اظهار داشت: پاسخ‌ها به این موضوع داده شده و این قضیه باید کانون توجه قرار گیرد و حتما تاثیری در فعالیت سپاه و بسیج ندارد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با غیرقابل مقایسه خواندن ارتش زمان شاه و توان نظامی فعلی گفت:‌ در آن زمان ما سلاحی با برد بیش از 50 کیلومتر نداشتیم در حالی که امروز در شرایط دفاع به جایی رسیده‌ایم که قادریم تا بیش از 2 هزار کیلومتر از فرامرزهای کشورمان را پوشش دهیم و تامین امنیت کنیم و این از عرصه‌هایی است که برای تامین امنیت مردم لازم است.

فضلی همچنین در خصوص موضوع نفوذ اظهار داشت: اگر توجه داشته باشیم که بحث مقابله با نفوذ، فرمان نائب امام زمان و هشدار به همه ما و مسئولین است که مراقب نفوذ دشمن باشیم.

تردید در تصمیم گیری مسئولان نوعی نفوذ است

وی ادامه داد: دشمن از هر حربه‌ای استفاده می‌کند. حربه‌های پیچیده که در گذشته استفاده کرده و امروز به آن رسیده است. دشمن به دنبال نفوذ است و نفوذ دو شکل دارد، یک بخش نفوذ برای جمع‌آوری اطلاعات و یک بخش برای خالی کردن دل مسئولین است تا مسئولی که باید تصمیم بگیرد مردد شود و تصمیمی در شان نظام انقلاب اسلامی نگیرد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: لذا همه باید به موضوع نفوذ توجه داشته باشند و بسیج هم به عنوان چشم پاک و بصیر این مردم در خصوص این موضوع در همه حوزه‌ها حضور دارد و هر جا که فکرش را بکنید به عنوان چشم‌های امین از نظام جمهوری اسلامی مراقبت می‌کند.

حمایت مهاجرانی از بسیج هدفمند بود

فضلی به ذکر خاطره‌ای پرداخت و اظهار داشت: در دولت اصلاحات از مسئول بسیج ادارات پرسیدم که کدام وزارتخانه بیشتر از بسیج حمایت می‌کند. گفت وزارت ارشاد، آن هم در زمانی که تصدی این وزارتخانه با وزیر لندن نشین بود. گفتم دلیلش را می‌دانید؟ دلیلش این است که این حمایت هدفمند است. اگر بیش از قاعده حمایت و کمک می‌کند معلوم است که می‌خواهد به نوعی بسیجیان ما در آنجا سکوت کنند و در برابر این نفوذ فرهنگی که ماهیت آنها را عریان می‌کند، غفلت کنند و الان مشخص شده که این کمک‌ها در راه رضای خدا نبوده که اگر بود امروز اسیر لندن نشینی نمی‌شد و از آمدن و برگشتن در برابر این همه اتهاماتی که بر او وارد است، عاجز می‌شد.

تشکیل بسیج مردمی در عراق و سوریه

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به محور مقاومت اسلامی و تشکیل بسیج مردمی در کشورهایی مثل عراق، سوریه و ... گفت: مقاومت اسلامی یک اصل و این اصل نشات گرفته از فرمان امام است که در مقابل مستکبرین سر خم نمی‌کردند. لذا یک فرهنگ بی‌بدیل و بی‌منت برای خدا، فرهنگ بسیجی است.

فضلی افزود: این فرهنگ را در عرصه‌های مختلف انقلاب دیدیم. در فتنه عمیق 88 دیدیم که داشتند عرصه را تنگ می‌کردند و اگر فرهنگ بسیجی نبود و مردم به میدان نمی‌آمدند معلوم نبود که این قضیه به سادگی جمع شود.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امروز فرهنگ بسیجی به خارج از مرزهای ما منتقل شده و در سوریه، عراق شاهد تشکیل گروه‌های بسیج شده‌ایم. این سبب شد که ارتش این کشورها یک تنفسی داشته باشد. بسیج با هیچ ارتشی قابل مقایسه نیست. امروز الگوی بسیج در مقاومت اسلامی و جهان منتشر شده و در عراق، سوریه و یمن و فلسطین جواب داده است.

وی تصریح کرد: علت اینکه امروز مستکبرین عصبانی هستند و مقاومت اسلامی را به بهاری تشبیه می‌کردند که آن را سرکوب کنند که البته در برخی کشورها مثل مصر و لیبی هم موفق بودند هم همین موضوع است اما هوشیاری مردم را که نمی‌توان همیشه سرکوب کرد. امروز مقاومت اسلامی هویت پیدا کرده است. مستکبرین نمی‌توانند از بروز فرهنگ بسیجی و توسعه آن جلوگیری کنند.

قرارگاه راهیان نور بین الملل تشکیل می‌شود

فضلی در خاتمه تصریح کرد: امروز در آستانه تشکیل قرارگاه راهیان نور بین الملل هستیم تا میهمانان بیشتری از خارج کشور در راهیان نور داشته باشیم. همه بخش‌های کشور از جمله وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات و مجمع اهل بیت و سایر سازمان‌هایی که در خارج از کشور مشغول فعالیت هستند و بسیج بین‌الملل در این قرارگاه عضو هستند که مسئولیت آن با بسیج است.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها