فلسطین خواستار برگزاری کنفرانس بین المللی در مورد اسیران این کشور شد

عیسی قراقع رئیس انجمن اسیران و آزادگان فلسطین روز دوشنبه خواستار برگزاری کنفرانس بین المللی با نظارت اتحادیه عرب در مورد اسیران فلسطینی شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ - 03October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، قراقع بعد از دیدار با احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب از وزیران اطلاع رسانی کشورهای عربی و نهادهای رسانه ای عربی خواست، برنامه و فعالیت های خود را بر محور اسیران فلسطینی و تولید مستند در مورد آنها متمرکز کنند.
 
وی همچنین از اتحادیه عرب خواستار حمایت از کاندیداتوری مروان برغوثی اسیر و مبارز فلسطینی برای دریافت جایزه صلح نوبل، حمایت از مسئله اسیران و آزادی آنها و تقویت جایگاه قانونی آنها تاکید کرد.
 
اتحادیه عرب در سال 2012 نیز کنفرانسی بین المللی در بغداد در مورد اسیران فلسطینی برگزار کرد و در این کنفرانس قرار شد، کنفرانس دیگری در این زمینه برگزار شود.
 
طبق آمارهای «جنبش اسیر فلسطینی» بیش از هفت هزار فلسطینی در 22 زندان و بازداشتگاه رژیم صهیونیستی در حبس هستند که هفت نفر از آنها بیش از 30 سال در اسارت بوده اند و در میان آنها 67 اسیر زن، 400 اسیر کودک و شش نماینده مجلس وجود دارد و 700 اسیر فلسطینی هم به صورت غیر قانونی و بدون هیچ گونه تفهیم اتهام و محاکمه در اسارت به سر می برند.
 
منبع:ایرنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار