کشتی «أمل 2» به «زیتونه» نرسید و به غزه نمی‌رود

رئیس کمیته بین‌المللی شکست محاصره غزه اعلام کرد کشتی «أمل 2» موفق نشده خود را به کشتی «زیتونه» برساند و به سواحل غزه نخواهد آمد.
کد خبر: ۱۰۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ - 04October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، کمیته بین‌المللی شکست محاصره غزه امروز سه‌شنبه اعلام کرد کشتی «أمل 2» به کشتی «زیتونه» در ناوگان چهارم آزادی نرسیده است و به غزه نخواهد آمد.
 
زاهر بیراوی رئیس کمیته مذکور به وبگاه «الرساله» گفت: عدم مشارکت أمل 2 به خاطر وجود شرایطی خارج از اراده ما و عدم وجود برخی درخواست‌های اساسی لازم برای موفقیت این مأموریت در پیوستن به کشتی زیتونه است.
 
وی در ادامه گفت کشتی زیتونه تا رسیدن به آب‌های فلسطینی  2 روز فاصله دارد و انتظار می‌رود چهارشنبه شب یا صبح پنجشنبه به سواحل نوار غزه برسد اگر نیروهای دریایی رژیم صهیونیستی مانع آنها نشوند.
 
ائتلاف ناوگان آزادی تصمیم گرفته آمادگی کشتی امل 2 را حفظ کند تا از آن برای کمپین بعدی شکست محاصره غزه استفاده کند.
 
بیروای در ادامه از فعالان و کسانی که با فلسطین همبستگی دارند، درخواست کرد تمام تلاش خود را در همه زمینه‌ها برای حمایت از فلسطین و اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی استفاده کنند.
 
کشتی امل 2 از ایتالیا خریداری شده و در نیمه سپتامبر با همراه کشتی زیتونه از بندر بارسلونای اسپانیا به سمت غزه به راه افتاد اما در میانه مسیر با مشکل روبرو و از ادامه راه بازماند.
 
رژیم صهیونیستی اعلام کرده اجازه نخواهد داد این کشتی‌ در سواحل غزه لنگر بیندازد و فعالان شرکت‌کننده را بازداشت می‌کند و به کشورهایشان میفرستد.
 
منبع:فارس
نظر شما
پربیننده ها