انصار الله:

«داعش» و «القاعده» تهدید واقعی برای خطوط حمل و نقل دریایی بین‌المللی هستند

سخنگوی رسمی جنبش انصار الله یمن امروز (سه شنبه) سیطره گروه‌های تروریستی «داعش» و «القاعده» بر مهمترین مناطق مشرف بر دریا را تهدید واقعی برای خطوط حمل و نقل دریایی بین‌المللی دانست.
کد خبر: ۱۰۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴ - 04October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «محمد عبد السلام» سخنگوی رسمی جنبش انصار الله و رئیس هیات این جنبش در مذاکرات در پاسخ به تلاش های ائتلاف سعودی- آمریکایی در انحراف افکار عمومی در اقدامات تدافعی نیروهای انصارالله و این که این جنبش تهدیدی برای خطوط حمل و نقل دریایی بین المللی به شمار می رود، این مطلب را عنوان کرد.
 
بر اساس این گزارش، نیروی دریایی یمن در بیانیه روز گذشته خود اعلام کرد که نیروهای انصار الله شنبه گذشته یک کشتی جنگی اماراتی را در پی نقض حاکمیت یمن و وارد شدن به آب های منطقه ای بدون کسب اجازه از مقام های ذیربط، هدف قرار داد که در جریان آن، 22 نظامی اماراتی کشته شدند.
 
ائتلاف سعودی ها مدعی شده بودند که کشتی مورد هدف موشک انصار الله، یک کشتی تجاری بوده است.
 
شرف غالب لقمان سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن نیز روز گذشته (دوشنبه) با تاکید بر آمادگی یگان موشکی برای پاسخگویی به متجاوزان گفت: هر متجاوزی که وارد آب های منطقه ای شود بدون شک منهدم خواهد شد.
ارتش و کمیته های مردمی یمن عملیات خود را پاسخ به تداوم جنایات عربستان در یمن اعلام کرد.
 
یک سال و نیم از حمله همه جانبه عربستان و ائتلافش به یمن می گذرد. در این مدت نه تنها عربستان نتوانسته به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابد، بلکه خسارت های انسانی، مالی و نظامی بسیاری متحمل نیز شده است.
 
بنا بر آماری که منابع یمنی اخیرا اعلام کردند حدود 10 هزار نفر در این حملات کشته و حدود 30 هزار نفر نیز زخمی شده اند.
 
منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها