اين مقام مسئول ادامه داد: آسانترين راه ارتباطي مردم از طريق دفتر نظارت همگاني بوده و گامي جديد در راستاي تکميل ساير طرح هاي فوريتي پليسي مانند 110 و اجراي وظايف قانوني با هدف جامعه محوري و اعتمادسازي عمومي راه اندازي شده است.
وي بيان داشت: پيشگيري از جرائم و تخلف کارکنان ناجا، دستيابي به افکارعمومي جهت کنترل بازخوردهاي اجتماعي ماموريت هاي پليس، ارائه راهکارها و تقدير از پرسنل نيروي انتظامي را از ديگر اهداف راه اندازي سامانه 197 اعلام کرد.
رئيس دفتر نظارت همگاني بازرسي کل ناجا افزود: افزايش اعتماد، جلب مشارکت و ايجاد رضايتمندي در مردم را اساس راهبرد ناجا در امر خدمت رساني و افزايش سطح مشارکت هاي عمومي برشمرد .
سرهنگ حمزه لوئي اضافه کرد: نيروي انتظامي ضمن احترام گذاشتن به خواسته ها و مطالبات به حق مردم، تمامي تماس هاي گرفته شده با اين سامانه را مورد پيگيري قرار داده و حداکثر ظرف مدت 48 ساعت نتيجه بازرسي خود را به اطلاع درخواست کننده قرار مي دهد.
وي تاکيد کرد: امروز دفتر نظارت همگاني ناجا با حفظ امانت داري درخواست هاي مردمي، به عنوان يکي از رده هاي نظارتي نيروي انتظامي و با نهادينه ساختن شعار خود مبني بر مردم پليس ما باشند، خدمات مضاعف خود را براي خدمتگزاري به مردم در چهار حوزه انتقاد، شکايت، پيشنهاد و تشويق دسته بندي و مورد بررسي قرار مي دهد.
به گفته حمزه لوئي، درخواست ها، انتقادها و پيشنهادهاي مردم با اين سامانه ماهانه جمع آوري و براي بررسي و ابلاغ نيز به فرماندهي نيروي انتظامي جهت شناسايي نقاط قوت و ضعف، ارسال مي شود.
در پايان اين مراسم ساختمان جديد دفتر نظارت همگاني 197 بازرسي استان توسط دادستان عمومي و انقلاب قزوين افتتاح ومورد بهره برداري قرار گرفت.