خبر بازگشت پیکر شهیدان آزادی و روشنک به خانواده این عزیزان اعلام شد + تصاویر

جمعی از فرماندهان ارشد سپاه استان خراسان رضوی با حضور در منزل سردار شهید حسن آزادی و شهید ابولفضل روشنک خبر شناسایی پیکر مطهر این شهدا را به اطلاع خانواده معظم این عزیزان رساندند.
کد خبر: ۱۰۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶ - 07October 2016
به گزارش دفاع پرس از مشهد، در این مراسم سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع)، سردار نجاتی مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان و سردار غفورپور جانشین سپاه امام رضا(ع) حضور داشتند.

محمد حسین روشنک برادر شهید ابولفضل روشنک با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص برادر شهیدش بازگشت پیکر مطهر او را مایه خیر و برکت دانست و در خصوص نحوه شهادت شهید ابولفضل گفت: در جریان عملیات خیبر که عملیات با مشکل مواجه شد تصمیم بر آن می شود که نیروها عقب نشینی کنند، که برای این کار دو مشکل وجود داشته اول اینکه امکانات لازم برای عقب نشینی وجود نداشته دوم اینکه دشمن اجازه این کار را به نیروها نمی دهد. لذا در جمع بندی نهایی به این نتیجه می رسند که دو گروهان که فرماندهی یکی از آنها را شهید روشنک بر عهده داشته در منطقه بمانند و جلو دشمن را سد کنند و کمی هم پیشروی کنند تا نیروهایی که در عقب این محور قرار گرفتند فرصت عقب نشینی را داشته باشند.

وی ادامهداد: شهید دهنوی جانشین شهید روشنک به او می گوید اگر این فرمان را اجرا کنیم هیچکداممان زنده نمی مانیم و پیکرهایمان هم بر نمی گردد. شما به عنوان فرمانده، قادر به صدور این چنین فرمانی هستید؟ که شهید روشنک در جواب می گوید اگر ما این کار را نکنیم تمامی نیروها که در خط هستند به شهادت خواهند رسید. نیروها وارد عمل شدند و مردانه ایستادگی کردند و جلو رفتند به نحوی که نیروهایی که در منطقه بودند توانستند عقب نشینی کنند. از آن جمع بجز شهید صادقی که بعدها به شهادت رسید و در این مرحله زخمی شده بود و به عقب منتقل شد ما بقی همه که از یکی از روستاهای نیشابور بودند شهید شدند.

خبر بازگشت پیکر شهیدان آزادی و روشنک به خانواده این عزیزان اعلام شد + تصاویر 

گفتنی است پس از این دیدار فرماندهان سپاه استان با حضور در منزل شهید آزادی خانواده صبور این شهید والامقام را از رجعت پیکر مطهر جانشین فرمانده تیپ مستقل 21 امام رضا(ع) مطلع کردند.

در این دیدار سردار نظری فرمانده سپاه استان در سخنانی اظهار داشت: مطمئنا بازگشت پیکر مطهر این شهدا بعد از گذشت سی و سه سال به کشور بر اساس حکمت الهی بوده است.

وی افزود: بازگشت پیکر مطهر شهدا، تاثیرات فراوانی به همراه خواهد داشت شاید ما درک نکنیم اما توسعه و پیشرفت انقلاب اسلامی نتیجه بازگشت شهدا است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: بعد از گذشت سی و سه سال از آن جسم شریف شاید چیزی باقی نمانده باشد اما همان مقداری هم که باقی مانده برای خانواده ارزشمند است.

در ادامه مهدی خویشاوندی از فرماندهان خراسانی دفاع مقدس از آخرین دیدارش با سردار شهید حسن آزادی سخنانی را بیان کرد.

در پایان نیز یکی از همرزمان شهید آزادی به ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان پرداخت و در خاتمه نیز لباس فرم سپاه شهید آزادی از باب تبرک دست به دست گشت و حال و هوایی خاص به جلسه بخشید.

خبر بازگشت پیکر شهیدان آزادی و روشنک به خانواده این عزیزان اعلام شد + تصاویر 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها