دومین اجلاسیه کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری برگزار شد

همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری در سال 71 به چهارمحال و بختیاری، دومین اجلاسیه کنگره 2400 شهید این استان در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ - 08October 2016
به گزارش دفاع پرس از شهرکرد، این کنگره با حضور اقشار مختلف مردم، خانوده شهدا و ایثارگران و حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد عضو هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار چهارمحال وبختیاری در این کنگره با بیان اهمیت برگزاری کنگره شهدا، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس نظام اسلام را بیمه کرد و با برگزاری کنگره های شهدا این پیام و دستاورد مهم را بارها برای مردم تبیین کرد.

وی زنده نگه داشتن ایثارگری و ارزش های دفاع مقدس را از دیگر آثار برگزاری کنگره های شهدا عنوان کرد و گفت: همدلی و همراهی مردم استان با مسئولان و خانواده های شهدا، کاهش ناهنجاری های اجتماعی و کم رنگ شدن کژاندیشی ها، تحول در فضای فرهنگی، ایجاد وفاق، وحدت، همزبانی و خلق آثار هنری و فرهنگی از دیگر دستاوردهای کنگره شهدای استان بود.

در این کنگره امام جمعه شهرکرد نیز با اشاره به شباهت های انقلاب حسینی در سال 61 هجری و انقلاب روح الله در سال 1357، اظهار داشت: مردم با عبرت از دستاوردهای این 2 قیام راه مبارزه، صیانت و حفاظت از این انقلاب را ادامه خواهند داد.

حجت الاسلام محمد علی نکونام افزود: یکی از مهمترین دغدغه های این 2 قیام تحریف نشدن دین توسط دشمنان است که اینک به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های نظام اسلامی، ولایت فقیه و انقلابیون است.

گفتنی است چهارمحال و بختیاری 2 هزار و 437 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده و دارای هفت هزار و 53 جانباز و 526 آزاده است.

در دومین اجلاسیه کنگره ملی شهدای این استان از 9 خانواده سه شهید، 6 خانواده شهید مدافع حرم و 22 نفر از مسئولان کمیته های کنگره 2400 شهید چهارمحال وبختیاری تجلیل شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار