معرفی کتاب؛

عمو سلامت

کد خبر: ۱۰۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ - 08October 2016

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «نشر سینا» که پیش از این به عنوان ناشر تخصصی کتاب‌های فلسفی فعال بود برای اولین بار اثری با موضوع «دفاع مقدس» منتشر کرده است.

«عمو سلامت» عنوان کتابی است که به زندگی «موسی سلامت» می‌پردازد. موسی سلامت رزمنده دفاع مقدس است که در حریان عملیات مسلم بن عقیل به همراه چهار تن از همرزمانش اسیر می‌شود. اما قبل از عزیمت به اردوگاه موفق به فرار می‌شوند. نیروهای بعثی آنها را به رگبار می‌بندند که در این حادثه موسی سلامت به شدت مجروح می شود و بقیه به شهادت می‌رسند.

لحن کتاب به سیاق آثار دفاع مقدس نیست که به شیوه روایت اول شخص تحریر شده باشد. «شمس‌الملوک مصطفوی» در این اثر زبان تازه‌ای را به کار گرفته و این نوع زبان باعث شد تا هیچ ناشر حوزه دفاع مقدس اقدام به انتشار آن نکند که سرانجام نشر حکمت سینا «عمو سلامت» را منتشر کرد.

کتاب بیشتر زوایه دید نویسنده به جانباز است و موسی سلامت بهانه‌ای برای درگیر کردن خواننده با جانبازان است. در واقع کتاب حکم دلنوشته نویسنده را دارد تا اثری که بتوان به عنوان یکی از آثار خاطره نگاری به آن استناد کرد.

قسمتی از متن کتاب

جانبازان شهیدان زنده‌ای هستند که بار سنگین رنج زندگی را لحظه به لحظه بر دوش می‌کشند. شاهدان صادقی که می‌توانند از جان گذشتگی و دلاوری مردان و زنان این مرز و بوم را دفاع از آرمان‌هایشان روایت کنند، بگویند چگونه عده‌ای جان باختند و عده‌ای سلامت خود را فدیه دادند تا ما بتوانیم فضای عاری از جنگ و خون‌ریزی را تجربه کنیم، بتوانیم از زیبایی‌های اطراف‌مان لذت ببریم، بتوانیم زندگی را با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش در آرامش و امنیت سپری کنیم، بتوانیم ... . آسایشگاه جانبازان، خانه این شهیدان شاهد است.

پس ای عابری که با عجله از «ثارالله» می‌گذری! لختی درنگ کن؛ اینجا قطعه‌ای از بهشت است. وضو بگیر و وارد شو و چندگاهی در کنارشان بنشین. به سخنان‌شان گوش فرا ده؛ شاید از بار تنهایی و اندوهشان، کمی بکاهی و خود نیز، متذکر شوی که وارث چه ایثارهایی هستی و اینک چه رسالتی بر دوش داری. لختی درنگ کن!

«عمو سلامت، صدای پای تنهایی» نوشته «شمس‌الملوک مصطفوی» است که در 136 صفحه مصور و 1000 نسخه توسط «نشر حکمت سینا» منتشر شده است.

 
انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها