سردار مومنی با اشاره به حوادث بهمن 57 مطرح کرد

اعلامیه تاریخی و الهی امام(ره) یک راهبرد عملیاتی تاکتیکی بود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با بیان اینکه فرمان و اعلامیه تاریخی و الهی امام یک راهبرد کلان برای انقلاب کشور و یک راهبرد عملیاتی تاکتیکی بود، گفت: انقلاب ما با رهبری حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری بعد از ۳۵ سال محکم و استوار در همه ابعاد به سمت جلو در حال حرکت است.
کد خبر: ۱۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶ - 04February 2014

سردار "اسکندر مومنی" رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر به تشریح حوادث قبل از انقلاب پرداخت و اظهار کرد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید من در تهران زندگی میکردم. در آن دوران یعنی اول بهمن سال ۵۷ تهران در تنش و جنب وجوش تظاهراتهای مردمی بود. حرکت مردم بیشتر در جهت پیامها وابلاغیههای معمار کبیر انقلاب و مراجع تقلید بود.

وی گفت: بعد از مدتی با توصیه امام و اطلاعیهای از ایشان با این مضمون که اگر شکست پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی را میخواهید به خیابانها سرازیر شوید. خون در رگهای مردم فداکار و همیشه در صحنه ایران اسلامی به جریان در آمد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اضافه کرد: با صدور این پیام پیر و جوان به خیابانها و محلهها سرازیر شدند. در این زمان بود که آنها برای سد کردن راه مزدوران رژیم پهلوی از هر طرف با وسیلههای مختلف همانند سنگ و شن و حتی ماشین تمام کوچه و پس کوچهها را بستند.

حکومت شاه ملعون از مردم انقلابی رو دست محکم وسنگینی خورد

سردار مومنی با بیان اینکه اولین نقطه عطفی که سبب قدرت مردم و شکست رژیم پهلوی شد سرازیر شدن مردم در خیابانها و بستن همه راهها به روی مزدوران رژیم پهلوی بود، گفت: این تدبیر حضرت امام (ره) راهبرد کلان انقلابی در سراسر ایران و نیز یک تاکتیک عملیاتی محکم برای ملت ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: با بستن هر راه ورودی به روی نظامیان پهلوی به اصطلاح نظامی تحرک سواره و قدرت تحرک رژیم از بین رفت. تمام وسیلههای نقلیه آنها زمین گیر شد. و در واقع مردم انقلابی با فریب شاه توانستند به اهداف خود برسند و به حکومت پهلوی ضربه محکمی وارد کنند.

فرمان و اعلامیه تاریخی و الهی امام (ره) یک راهبرد عملیاتی تاکتیکی بود

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه فرمان و اعلامیه تاریخی و الهی امام یک راهبرد کلان برای انقلاب کشور و یک راهبرد عملیاتی تاکتیکی بود، اذعان داشت: انقلاب ما با رهبری حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری بعد از ۳۵ سال محکم و استوار باقی مانده و در همه ابعاد به سمت جلو در حال حرکت است.

وی در ادامه گفتوگوی خود نقش انقلاب را در بیداری کشورهای منطقه بسیار تعیین کننده دانست و افزود: استواری انقلاب بعد از ۳۵ سال به عنوان یک کشور توسعه یافته نشان میدهد کشور ما در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و دفاعی نسبت گذشته از جایگاه ویژهای برخوردار است.

وی افزود: انقلاب اسلامی بیش از سه دهه است نه تنها محکم و استوار ایستاده بلکه به کشورهای دیگر نیز در همه عرصه ها یاری میرساند. به طوری که بعد از انقلاب عظیم اسلامی و مشاهده سرنوشت شاه ملعون برخی از ملتها به این باور رسیدند که وقتی تاریخ مصرف آنها تمام شود قدرتهای جهانی به آنها رحم نمیکنند.

در عمق خاک اسرائیل احساس امنیت و آرامش وجود ندارد

رئیس پلیس راهوار تصریح کرد: از دورانی که انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسیده است قدرت اسلام نیز در جهان افزایش پیدا کرد و ملتهای مظلوم و ستمدیده با تاسی از انقلاب ایران، دشمنان را شکست داده و آ نها را در سراسر جهان رسوا کرده است.

وی با بیان اینکه رژیم غاصب اسرائیل ضعیفتر از گذشته شده است، افزود: اسرائیل در جنگ ۲۲ روزه از غزهای که در محاصره قرار گرفته بود شکست خورد و ابهت و اقتدار خود را با این شکستها در جهان از دست داد و همه دریافتند که قدرت او پوشالی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: بیداری اسلامی در منطقه و سطح جهانی تاثیر بیشماری را گذاشت و نشان داد که رژِیم غاصب اسرائیل حتی در عمق خاک خود احساس امنیت و آرامش ندارند و این موضوع نشات گرفته از اتحاد و تاثیر بیداری اسلامی در عرصه بین المللی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار