صبح امروز صورت گرفت؛

برگزاری مراسم دسته‌روی کاروان دانش‌آموزی در شهرستان چالوس

مراسم دسته‌روی و عزاداری کاروان دانش‌آموزی با عنوان (سوگواره احلی من العسل) در چالوس برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ - 08October 2016

برگزاری مراسم دسته‌روی کاروان دانش‌آموزی با عنوان «سوگواره احلی من العسل» در شهرستان چالوسبه گزارش دفاع پرس از مازندران، صبح امروز مراسم دسته‌روی و عزاداری کاروان دانش‌آموزی با عنوان (سوگواره احلی من العسل) برای اجرای اهدافی مانند آشنایی نسل جوان با زندگی‌نامه و حماسه آفرینی شهدای جوان کربلا و شهدای دانش‌آموز، ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، امر به معروف ونهی از منکر در چالوس برگزار شد.

حجت‌‌الاسلام علی اسفندیاری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چالوس با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبد‌الله‌الحسین، اظهار داشت: هدف از قیام امام حسین(ع) در زیارتنامه آن‌حضرت در روز اربعین ذکر شده است و آن‌هم این بود که مردم را از ضلالت و گمراهی نجات دهد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای آدم‌کشی و قتل راهی کربلا نشد، افزود: هدف اصلی امام حسین(ع) از قیام عاشورا عبادت بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چالوس با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در روز عاشورا 14 بار به ایراد خطبه‌های مختلف پرداخت، تصریح کرد: همین خطبه‌ها بود که سبب شد تا دو تن از یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا به او پیوستند و در حقیقت هدف ایشان همین مسأله هدایت حتی یک نفر به‌دین اسلام بود.

وی خطاب به دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: همان‌طور که امام حسین(ع) و یارانش به کربلا رفتند تا یک‌نفر را هدایت کنند شما هم وظیفه دارید در زندگی شخصی دست دیگران را بگیرید.

حجت‌‌الاسلام اسفندیاری با تأکید بر اینکه همه مردم باید با حضور در برنامه‌های مختص این ایام اخلاق حسینی را بیاموزند، تصریح کرد: با توجه به هجمه‌هایی که امروز وجود دارد این وظیفه عموم است  که حسین زمان و یزید زمان خود را بشناسند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالوس در پایان با بیان اینکه اگر عزاداری‌ها این نتیجه را دارد که آماده دفاع از حرم حضرت زینب(س) شوند قطعاً راه درست در پیش گرفته شده است، گفت: امام حسین(ع) با 72 نفر از یاران با وفایش در برابر دشمن ایستاد و این درسی برای جوانان است که بدانند نتیجه این عزاداری‌ها باید شناسایی شمر زمان و یزید زمان محسوب شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها