دبیر ستاد هماهنگی اربعین حسینی بابل خبر داد؛

سفر استاندار کربلا به بابل برای عقد خواهرخواندگی

دبیر ستاد هماهنگی اربعین حسینی بابل از سفر استاندار کربلا به این شهرستان برای عقد خواهرخواندگی بین عراق و بابل خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱ - 08October 2016

به گزارش دفاع پرس از مازندران، محمدحسین طبرستانی دبیر ستاد هماهنگی اربعین حسینی بابل بعد ازظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بابل، اظهار کرد: در سال گذشته 2 هزار و 930 نفر اقامت در کربلا داشتیم و روزانه 700 نفر پذیرایی می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه 28 منزل، دو حسینیه در کربلا، 35 چادر عمومی و 28 چادر اختصاصی، یک خیمه و دو مدرسه در اختیار زائران قرار داشت، افزود: با همکاری کانون پرورش فکری هدایایی برای کودکان عراقی در نظر گرفته شد، صلوات خاصه امام رضا(ع) نیز در اختیار مشتاقان قرار گرفت و نشریه عراقی با نگاه مقاومت در معرفی مازندران نیز تهیه و توزیع شد.

دبیر ستاد هماهنگی اربعین حسینی بابل تصریح کرد:  بسیاری از موقعیت‌داران عراقی شیوخ کربلا هستند که اربعین فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت بابل از نظر زیارتی و گردشگری به آنها بوده که می‌توان در قالب بروشور ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی امسال برای اعزام 7 هزار نفر است، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم ظرفیت زیارتی و گردشگری بابل را پنج تا 10 درصد معرفی کنیم فرصت استثنایی برای شهر بابل است.

طبرستانی با اشاره به اینکه برای مراسم اربعین سال 95 حدود 43 جلسه برگزار شد، چندین سفر به عراق داشتیم و امسال اقامت برای 3 هزار نفر آماده کردیم، یادآور شد: استاندار عراق قول داده است که پارکینگ استانداری و دو مدرسه همجوار استانداری را در اختیار ما قرار دهد.

وی از سفر استاندار عراق به بابل برای عقد خواهر خواندگی بین عراق و بابل خبر داد و ادامه داد: بابل با داشتن هیأت مذهبی جزء سه شهر برتر کشور است که می‌تواند ظرفیت خوبی برای شهر محسوب شود.

 دبیر ستاد هماهنگی اربعین حسینی بابل با بیان اینکه 36 هزار طبخ غذا برای امسال پیش‌بینی شده است، گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بابل و هلال احمر، درمانگاه امام سجاد(ع) با هزینه خود پزشکان مستقر شده و همه خادمان اعزام شده با هزینه شخصی خود اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها