تولیت آستان قدس رضوی:

پیام امام حسین(ع) درسی ارزنده برای ملتها است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیام هیهات من الذله امام حسین(ع) در واقعه کربلا یک درس ارزنده برای ملتها است و آن حضرت به بشریت آموخت اگر در جایی حق جاری نشد و ظلم صورت گرفت باید خروشید.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳ - 08October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در برنامه عزاداری محرم در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد گزارش داد: جامعه ای که از عاشورای حسینی درس گرفته و شاخصه های آن را هدف حکومتش قرار داده است هرگز زیر بار ذلت نخواهد رفت.
 
وی افزود: اگر تجلیلی از قیام عاشورا وجود دارد باید توام با تحلیل باشد و هر قدر تحلیل دقیق و جامعتر باشد تجلیل حضرت اباعبدالله(ع) با عظمت تر و عمیقتر خواهد بود.
 
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: اصلاح جامعه که هدف قیام امام حسین(ع) بوده است فقط اختصاص به سال 61 هجری ندارد بلکه تا زمان و زمین وجود دارد خون سید الشهدا(ع)، مرجع و منشاء اصلاحات اجتماعی می شود.
 
وی گفت: مردم در زمان امام حسین(ع) اهل نماز، روزه و زکات بودند اما به مسیر حق و عدالت که به وجود اجرایی دین بر می گردد پایبند نبودند.
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: لذا امام حسین(ع) در قیامشان به همه عالمیان فهماند که عدالت با ظلم نمی تواند در یک مسیر قرار بگیرد و سبک زندگی اهل بیت(ع) با ستمکاری و فساد سازگار نیست.
 
وی متدین بودن را ناسازگار با فساد و ظلم توصیف و بیان کرد: امام حسین(ع) برای زدودن منکر قیام کردند و با این حرکتشان خواستند تا در جامعه خودخواهی به خداخواهی، ظلمت به عدالت و خدافراموشی به خداپرستی تبدیل شود و مضامین عالی انسانی در بشر رواج پیدا کند.
 
تولیت آستان قدس همچنین زمانشناسی را از خصوصیات یاران امام حسین(ع) برشمرد و گفت: خیلیها بعد از شهادت امام حسین(ع) برای انتقام قیام کردند و در این راه جان باختند اما هیچکدام به مقام شهدای کربلا نرسیدند چون یاران امام حسین(ع) زمانشناس بودند و به یاری امام زمانشان شتافتند.
 
منبع:ایرنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار