احزاب کردستان عراق خواستار خروج نظامیان ترکیه از شمال عراق شدند

پنج حزب عمده حاضر در پارلمان محلی منطقه اقلیم کردستان عراق عصر (شنبه) در بیانیه‌ای خواستار خروج نظامیان ترکیه از خاک عراق شدند و ادامه حضور آنان را مغایر قانون اساسی عراق و نقض قوانین این کشور دانستند.
کد خبر: ۱۰۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴ - 08October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اتحادیه میهنی، حزب گوران (تغییر)، اتحاد اسلامی، جماعت اسلامی و حزب کمونیست کردستان عراق، این بیانیه را امضا کردند و تنها امضای حزب دمکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی پای این بیانیه دیده نمی شود.
احزاب پنجگانه کرد عراقی، هرگونه دخالت نظامی ترکیه در امور منطقه اقلیم کردستان عراق را مردود و آن را اقدامی علیه قانون اساسی عراق دانسته اند.
 
در 2 روز گذشته موج بزرگی علیه سیاست های منطقه ای ترکیه، بویژه در ارتباط با سیاست های نظامی گرای این کشور در شمال عراق در بغداد و اربیل به راه افتاده است.
 
عراقی ها برای دومین بار طی ماه های گذشته برای متقاعد کردن آنکارا به خارج ساختن نیروهایش از بعشیقه در شمال موصل در استان نینوا به شورای امنیت سازمان ملل متحد مراجعه کرده اند.
 
پارلمان ترکیه شنبه گذشته با تمدید مجوز حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق و سوریه، خشم نهادها، احزاب، علما و رهبران عراق را برانگیخت.
 
دولت ترکیه ضمن مخالفت با خروج نیروهای از عراق، اعلام کرده که درچارچوب ائتلاف بین المللی قصد مشارکت در عملیات آتی موصل را دارد، حال آنکه ائتلاف بین المللی روز جمعه به صراحت اعلام کرد که آنکارا در این ائتلاف عضویت ندارد.
 
منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار