مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری:

ادبیات جنگ با شلیک نخستین گلوله به دنیا می‌آید

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با بیان اینکه ادبیات جنگ با شلیک نخستین گلوله به دنیا می‌آید و در جنگ رشد و پس از جنگ به بلوغ می‌رسد، گفت: در حال حاضر ادبیات دفاع مقدس طلایی‌ترین دوران آن است.
کد خبر: ۱۰۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ - 09October 2016

به گزارش دفاع پرس از زنجان، همایش تجلیل از فعالان ادبیات پایداری استان زنجان که در سالن اجتماعات کتابخانه سهروردی زنجان برگزار شد، از محمدعلی خامه‌پرست، احمد پیری، ابراهیم اژدر رستمی، فرزاد بیات موحد، محمدعلی عرفانی، پریسا کرمی، محمدجواد میانداری، فاطمه شکوری، فتاح کریمی، مریم بیات‌تبار، پرویز بهرامی، مسعود بابازاده، مریم تاراسی، عبدالمجید اکبری، معصومه اکبری، حمید عابدینی و لیلا مرتضی‌پور، رویا باقری، فاطمه سلیمانی، لیلا عبدی، مهدی اصلان پور و علیرضا بازرگان به عنوان راویان و نویسندگان حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس استان زنجان تجلیل شد.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری در این مراسم با بیان اینکه ادبیات جنگ با شلیک نخستین گلوله به دنیا می‌آید و در جنگ رشد و پس از جنگ به بلوغ می‌رسد، اظهار داشت: در حال حاضر ادبیات دفاع مقدس طلایی‌ترین دوران آن است.

مرتضی سرهنگی با بیان اینکه ادبیات جنگ و دفاع دارای اهمیت و قداست است و در همه جای دنیا آن را ثبت می‌کنند، تصریح کرد: نامه‌ها و اسناد رزمندگان را باید گردآوری و بر این اساس نسبت به نگارش کتاب اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس ظرفیت بالایی برای نگارش و کتاب‌نویسی دارد و باید در این راستا نویسندگان دوران دفاع مقدس حمایت شوند، ابراز کرد: نگارش کتاب‌ها در این بخش باید تداوم داشته باشد.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با اشاره به اینکه استان زنجان بیش از 508 آزاده دارد در این بخش ظرفیت بالایی در حوزه ادبیات دفاع مقدس است، بیان کرد: وجود این تعداد آزاده فرصت مناسبی برای نویسندگان فعال در حوزه ادبیات پایداری است تا نسبت به ثبت خاطرات هشت سال دفاع مقدس اقدام کنند.

گفتنی است این مراسم با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و اداره کل امور کتابخانه های استان برگزار گردید.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار