زائرین اربعین حسینی در طول مسیرتا کربلا از اینترنت برخوردار می‌شوند

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ضمن اشاره به رقابت اپراتورها در ایام اربعین حسینی، از راه‌اندازی زیرساخت‌های فنی مورد نیاز برای ارائه اینترنت نسل سوم و چهارم به زائرین اربعین حسینی در طول مسیر حرکت به سمت شهر کربلا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷ - 09October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمدجواد آذری جهرمی معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر شناسایی مسیرهای کور در جاده‌ها و سعی در جبران این نقاط عنوان کرد: «سرعت اینترنت موبایل را ارزیابی می‌کنیم و سه اپراتور تا فرارسیدن آن ایام 22 سایت نسل سه و چهار در شهر مهران نصب می‌کنند. لازم است نقاط محروم روستایی استان ایلام نیز بعد از اربعین پوشش داده شود. تصمیم بر این است تا ایران و طرف عراقی هزینه این ارتباطات را به حداقل برسانند.»
 
آذری جهرمی بر اطلاع‌رسانی به موقع، برنامه‌ریزی مناسب و سرویس‌دهی به زوار تاکید کرد و گفت: «دانشجویان دانشگاه ایلام می‌توانند ایده‌های خود را در زمینه اپلیکیشن‌های اربعین حسینی در سایت ایرانسل ثبت کنند و ما نیز از آنها که خدماتی مناسب برای زوار باشد، حمایت می‌کنیم.»  
 
گفتنی است در هفته‌ها و روزهای منتعی به اربعین حسینی (ع) جمعیت میلیونی از زائران با عبور از مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چزابه به پای پیاده به سوی کربلا حرکت می‌کنند و همین مسیر را برمی‌گردند. امکان استفاده از اینترنت و دیگر وسایل ارتباطی می‌تواند اطلاع‌رسانی به جمیعت حاضر در اربعین را ساده‌تر کرد و جلوه باشکوه‌تری از این اجتماع عظیم مذهبی را روی فضای مجازی بازتاب دهد.
 
منبع:تسنیم 
نظر شما
پربیننده ها