تولیت آستان قدس رضوی:

جامعه بشری گرفتار جاهلیت مدرن شده است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه جامعه بشری گرفتار جاهلیت مدرن شده است، گفت: نداشتن بصیرت موجب می‌شود انسان در صف دشمن قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ - 10October 2016

به گزارش دفاع پرس از زنجان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی یکشنبه شب در جمع عزاداران زینبیه اعظم زنجان اظهار داشت: حضور در زنجان که جلوه شور و شعور را به نمایش گذاشتند، شور آفرین است.

وی با اشاره به اینکه نسبت وجود نازنین امام حسین (ع) از آدم تا خاتم همه یادآوری عاشورا و حسین (ع) را داشته‌اند، گفت: اعلام کرده‌اند، وقتی حضرت آدم اسم امام حسین (ع) را شنیدند، انقلابی در وجودش شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) از همان ابتدا نگاه ویژه‌ای به امام حسین (ع) داشتند، گفت: ائمه معصومین (ع) توجه ویژه‌ای به امام حسین (ع) داشتند و این امر تا وجود حضرت حجت ادامه دارد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به تلاش دشمنان بر این که عاشورا نماند و پایان یابد باشد، افزود: امام سجاد (ع) برای اینکه عاشورا بماند سه اقدام مهم انجام دادند که یکی از آنها برگزاری مراسم عزاداری بود که این امر برای پیوند دادن دلها با عاشورا انجام شد.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) همواره در زمان اقامه نماز بر تربت امام حسین (ع) سجده می‌کردند، گفت: این امر نیز به منظور پیوند دادن عبادات با عاشورا انجام شد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به اینکه سومین کار امام سجاد (ع) در اربعین بود، اضافه کرد: یک اربعین در تاریخ اسلام وجود دارد که آن هم مربوط به امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به اینکه اربعین نمادی است که عاشورا گم نشود و پرچمی است که عاشورا در عاشورا نماند و ماندگار شود، تصریح کرد: انسان نباید پیوند خود را با عاشورا قطع شود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه همواره باید نسبت به امام حسین (ع) متعصب بوده و در جامعه تاثیر گذاشت، گفت: این روحیه ایستادگی که در کشور وجود دارد و همه جهان از آن هراس دارند، برگرفته از عاشورای حسینی است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه جامعه حسینی عزیز و عزت‌مدار است، تصریح کرد: ما به خاطر ظلمی که به امام حسین (ع) شده است، اشک می‌ریزیم و ناله می‌‎کنیم و معتقد هستیم، افضل قربات به پروردگار همین اشک و ناله است که این امر باید به یک شور حسینی تبدیل شده و در اصلاح اجتماعی نیز موثر باشد.

وی با تاکید بر داشتن بصیرت در امور و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه، گفت: کسی که بصیرت ندارد، راه زندگی را ندانسته و دوست و دشمن را تشخیص نخواهد داد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه نداشتن بصیرت موجب می‌شود، انسان در صف دشمن قرار گیرد و یک موقع می‎‌بیند که سرباز دشمن شده است، گفت: منافقان سربازان با یونیفرم آمریکا و رژیم صهیونیستی شدند.

وی با اشاره به اینکه این بیداری اسلامی به برکت خون شهدا حاصل شده است، گفت: امروز جامعه بشری گرفتار یک جاهلیت مدرن شده است و این جاهلیت همان جاهلیت قدیم است، فقط اتو کشیده شده است.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: من از شما سوال دارم؟ اگر امروز در جاهلیت مدرن بیایند، بگویند که شاخص تمدن در جامعه بشری، هم جنس بازی که بدترین و زشت‌ترین اخلاق است، شاخص تمدن است و هرکسی آن را به رسمیت شمارد متمدن و هرکسی به رسمیت نشمارد، متمدن نیست، از این بدتر دیگر وجود ندارد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امروز جامعه استکباری با آن امپراطوری خبری در تلاش است، گفت: امواج امروز ما از امواج زمان نوج بسیار سهمگین‌تر است و راه نجاتی با این امواج سهمگین را با خود می‌برد، نیست، جز اینکه همه ما سوار بر کشتی هستیم که ناخدای آن حسین (ع) است و هیچ راه نجاتی نیست و تنها بچه هیأتی می‌تواند در برابر آن مقاومت کند.

 انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار