همزمان با مراسم شام غریبان اباعبدالله الحسین(ع) صورت می گیرد؛

وداع مردم نکا با مهمان عاشورایی شهید «رمضان موسی‌نژاد گلچالسری»

مراسم وداع با شهید موسی‌نژاد ساعت 19 روز چهارشنبه در مصلی امام خمینی(ره) نکا با حضور مردم شهیدپرور شهرستان و شهرهای اطراف و با حضور مسئولان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ - 11October 2016

به گزارش دفاع پرس از مازندران، شهید «رمضان موسی‌نژاد گلچالسری» در منطقه خرمال کشور عراق تفحص و به منظور انجام آزمایش‌های DNA وارد خاک کشور شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته شناسایی و خبر بازگشت وی به زادگاهش اعلام شد.

شهید رمضان موسی‌نژاد گلچالسری فرزند جلیل از اهالی روستای آجند شهرستان نکا و در قالب لشکر 77  خراسان به مناطق عملیاتی نبرد با دشمن بعثی اعزام شد.

این شهید بزرگوار در تاریخ سوم اسفندماه سال 62 در جریان عملیات خیبر در منطقه خرمال کشور عراق دعوت حق را لبیک گفت و با نوشیدن شهد شیرین شهادت به خیل عظیم فدائیان امام زمان نائل آمد.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته وداع با شهید در قالب دو مراسم در سطح شهرستان برگزار می‌شود که ابتدا عصر روز عاشورا هیئت‌های عزاداری روستاهای اطراف روستای آجند در قالب دسته‌های عزاداری به سمت مسجد روستای آجند حرکت کرده و در آنجا مراسم وداع با پیکر شهید برگزار می‌شود.

مراسم اصلی شهرستانی وداع با شهید موسی‌نژاد ساعت 19 روز چهارشنبه در مصلی امام خمینی(ره) نکا با حضور مردم شهیدپرور شهرستان و شهرهای اطراف و با حضور مسئولان برگزار می‌شود.

همچنین مراسم تشییع پیکر پاک شهید موسی‌نژاد از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه 22 مهرماه از سپاه ناحیه نکا به سمت زادگاه مادری خود در روستای آجند برگزار و در گلزار شهدای روستا به خاک سپرده می‌شود. 

یادآور می شود شهید رمضان موسی‌نژاد گلچالسری در تاریخ یازدهم بهمن ماه سال 1339 در روستای آجند نکا و در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیهم‌‌السلام  متولد شد تا پنجمین فرزند خانواده موسی‌نژاد باشد.

وی به عنوان سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران در لشکر 77 خراسان خدمت می‌کرد که با اعزام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل درحالی که تنها یک ماه از 23 سالگی را پشت سرگذاشته و مجرد بود در جوار رحمت الهی جای گرفت به مقام شهادت رسید و تا امروز در زمره شهدای مفقوالاثر قرار داشت.

این شهید بزرگروار در فرازی از وصیتنامه خود آورده است: خدایا اگر تمام گلوله ها به قلبم اصابت کنند حاظر نیستم امام عزیزم ناراحت باشد. خدایا خودت اگاهی تنها هدیه‌ای که می‌توانم به پیشگاهت تقدیم کنم جان من است و امیدوارم پذیرفته باشی، براستی تنها راه نجات خود از آتش دوزخ و عذاب الهی فقط چشیدن شربت شهادت می‌دانم...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار