روایت رهبر انقلاب از قیام امام حسین(ع)

خطاب حضرت زینب(س) به پیامبر وقتی طاقتشان به سر رسید + فیلم

حضرت زینب(س) بالای سرِ جسد کشته و مجروح و قطعه‌‌قطعه شده برادرش ایستاد و از ته دل فریادش بلند شد: «یا محمّداه صلی علیک ملائکة السماء» ای جدّ ما! ملائکه بر تو صلوات و درود بفرستند، «هذا الحسین مُرَمَّلُ بالماء» این کشته فتاده به هامون حسین توست.
کد خبر: ۱۰۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳ - 13October 2016
به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، امام حسین(ع) در کنار دیگر حضرات معصومین (علیهم‌‌السلام) معلمان عالم‌اند، به راستی سراسر افعال اهل‌بیت (علیهم‌‌السلام) بر اساس برنامه الهی بوده است، آنان مدام می‌خواستند شیعیان و مؤمنان را متذکر کنند و بهترین و عالی‌ترین درسهای عالم را برای بهشتی شدن و نورانی شدن و در نتیجه قرب به خداوند بیاموزند، این ایام بهانه‌ای است تا خودمان را بیشتر و بیشتر در حال و هوا و فضای حسینی قرار دهیم، به بیان دیگر لازم است برای بهره هرچه بیشتر از این فضا، خودمان را بیشتر در معرض نور حسینی قرار دهیم تا ما را چون کاروانیان بالا ببرند و حسینی شویم.

حال این روزها بعد از شهادت مولایمان حسین (ع)، حس و حال عمه امام زمان (عج) بسیار تفاوت کرده است، او دیگر حسین(ع) را در کنار خود نمی‌بیند، او که از مدینه با فرزندانش به عشق برادرش همراه شد، هرجا برادر می‌رفت او نیز با او بود، اما اینک برادر همراه او نیست...

در همین راستا به بیان روایتی از رهبر معظم انقلاب درباره ماجرای قیام امام حسین(ع) می‌بپردازیم که در ذیل آمده است:

«اما یک وقت هم طاقت زینب (س) به سر می‌‌رسید، خطاب به برادرش می‌‌کرد، به برادر شهیدش رو می‌‌کرد،‌ تنها ملجأ و مَلاذش او بود، در روایت دارد که زینب کبری (س) آمد در بالای سرِ جسد کشته و مجروح و قطعه‌‌قطعه شده برادرش ایستاد و از ته دل فریادش بلند شد: «یا محمّداه صلی علیک ملائکة السماء» ای جدّ ما! ای پیغمبر! ملائکه بر تو صلوات و درود بفرستند، «هذا الحسین مُرَمَّلُ بالماء» این کشته فتاده به هامون حسین توست».

(بیانات مقام معظم رهبری 63/7/20)

در ادامه می‌توانید فیلم بیانات رهبر معظم انقلاب را در این باره مشاهده کنید:

 
 
نظر شما
پربیننده ها