حجت الاسلام سید علی خمینی:

انقلاب نباید از عاشورا جدا شود/ نباید چشم بسته راه غرب را برویم

یادگار امام راحل گفت: قیام و انقلاب امام راحل برخاسته از نهضت عاشورا است و نباید اجازه داد انقلاب از عاشورا جدا شود.
کد خبر: ۱۰۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ - 14October 2016
انقلاب نباید از عاشورا جدا شود/ تبعیض قابل تحمل نیستبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام سید علی خمینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار داشت: اما راحل و مقام معظم رهبری همواره بر این موضوع تأکید داشته‌اند که مسئولان در نظام اسلامی نباید زندگی اشرافی داشته باشند و سطح زندگی آن‌ها باید در حد متوسط جامعه باشد.

وی با بیان اینکه اسلام یک مدل حکومتی مستقل دارد، افزود: اینکه در جامعه‌ای نظام سلطنتی و شاهنشاهی برقرار باشد مورد قبول اسلام نیست و امام حسین(ع) نیز قیام کردند تا حکومتی بر اساس موازین شرعی شکل دهند و همه انبیاء نیز برای تحقق حکومت حق تلاش کردند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: نباید در جامعه اسلامی اشرافی‌گری ارزش باشد و کسانی که پول و ثروت دارند مورد احترام باشند . اشرافی‌گری از منظر اسلام قابل پذیرش نیست چرا که موجب ایجاد شکاف طبقاتی می‌شود.

نباید چشم بسته راه غرب را برویم

وی گفت: امروز غرب با مشکل سرمایه‌داری مواجه است و این امر فاصله‌های طبقاتی را افزایش داده و باید عنوان کرد که مردم می‌توانند فقر را تحمل کنند اما تبعیض قابل تحمل نیست و درد سختی است.

حجت الاسلام خمینی گفت: یکی از دلایلی که موجب قیام امام راحل شد وجود تبعیض در جامعه آن زمان بود و امام راحل همواره بر توجه به مستضعفین تأکید داشتند.

وی اضافه کرد: افتخار جمهوری اسلامی این است که رؤسای جمهوری آن از اقشار مختلف مردم انتخاب شده‌اند که دارای زندگی‌های متوسطی بودند که در رأس آن‌ها شهید رجایی است.

نوه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: ترامپ شخصیتی است که نمی‌دانیم چه تعبیری برای آن به کار ببریم و این شخص به دلیل سرمایه‌ای که دارد توانسته به این مرحله بیاید و این امر نشان از نظام سرمایه‌داری در آمریکا است.

وی گفت: نباید چشم بسته راه غرب را برویم چرا که آن‌ها امروز خود با مشکلات زیادی مواجه هستند.

حجت الاسلام خمینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشترکات قیام امام حسین(ع) و قیام امام خمینی(ره) گفت: یکی از این مشترکات قیام در مسیر رضایت الهی بود و این قیام‌ها تنها برای خداوند بود.

وی بیان داشت: کسی فکر نمی‌کرد بعد از دستگیری امام راحل در ۱۵ خرداد سال ۴۲ رژیم شاهنشاهی به سرعت سرنگون شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: از رهبر معظم انقلاب پرسیدم زمانی که شما انقلاب کردید آیا تصور پیروزی نهضت را داشتید یا خیر چرا که این مسیر سختی‌های بسیاری از جمله زندان و تبعید به همراه داشت که ایشان فرمودند «ما پیروزی را می‌دیدیم اما فکر نمی‌کردیم که این پیروزی به این سرعت رخ دهد».

وی با بیان اینکه پرهیز از مصلحت سنجی مبتنی بر راحت طلبی از دیگر مشترکات قیام سیدالشهدا(ع) و امام راحل است، گفت: مصلحت سنجی مبتنی بر عقلانیت مورد تأکید امام راحل بود اما برخی‌ از امام می‌خواستند در مسائلی که تبعاتی به دنبال دارد ورود پیدا نکند، اما امام راحل به وظیفه‌ خود عمل کردند و به تأسی از سالار شهیدان ایستادگی کردند.

باید ولایت فقیه را به عنوان اصل مترقی ترویج کنیم

حجت الاسلام خمینی ابراز داشت: ولایت مداری و ولایت‌پذیری رکن دیگری است که در نهضت عاشورا و انقلاب وجود داشت و امروز باید ولایت فقیه را به عنوان اصل مترقی ترویج کنیم.

وی ادامه داد: آزادگی و ذلت ناپذیری در هر دو قیام دیده می‌شود و ما نباید به ذلت در دنیا تن دهیم.

وی افزود: قیام و انقلاب امام راحل برخاسته از نهضت عاشورا است و نباید اجازه داد انقلاب از عاشورا جدا شود.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار