مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه:

سفر به عتبات عالیات بدون تهیه ویزا امکان پذیر نیست

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه زائران حتما در فرصت باقیمانده نسبت به تهیه ویزا برای سفر به عتبات عالیات اقدام کنند، گفت: سفر به عراق و شرکت در مراسم اربعین حسینی تنها با داشتم ویزا امکان پذیر است.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ - 16October 2016

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، رضا نجفیان مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه در نشستی خبری که در سالن جلسات اداره کل حج و زیارت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مدارک زائران ایرانی پیش از خروج از مرز حتما کنترل و به افرادی که ویزا نداشته باشند تحت هیچ شرایطی اجازه ورود به خاک عراق داده نمی شود.

وی با بیان اینکه ویزای زائران استان های کرمانشاه، کردستان، همدان و لرستان از طریق کرمانشاه صادر می شود، گفت: به زائران توصیه می شود حتما از طریق سایت سماح به آدرس samah.haj.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

نجفیان، همچنین به مزایای سایت سماح اشاره کرد و افزود: انتخاب دفتر خدمات زیارتی برای تحویل مدارک و اخذ ویزا، انتخاب تاریخ رفت و برگشت به عتبات عالیات، انتخاب خدمات مورد نیاز نظیر ویزا، بیمه، تسهیل در روند پرداخت هزینه های سفر و ... از جمله این مزایا است.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه ثبت نام در سایت سماح برای اعزام به عتبات عالیات از 16 مرداد آغاز شده و تا 24 آبان ادامه می یابد، گفت: تاکنون بیش از چهار هزار نفر از استان کرمانشاه در این سامانه ثبت نام کرده اند.

نجفیان، مجموع هزینه های سفر برای هر فرد به عتبات عالیات شامل ارز دلاری، بیمه و حق ثبت نام را حدود یک میلیون و 700 هزار ریال اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در سایت سماح باید به صورت گروهی باشد و هر گروه نیز متشکل از پنج تا 50 نفر می شود، افزود: پس از قطعی شدن ثبت نام و پرداخت وجه مورد نیاز، سرپرست گروه می تواند پس از سه روز برای دریافت ویزای سفر به شرکت و یا دفتر حج و زیارت که در سامانه مشخص کرده مراجعه کند.

نجفیان اظهار کرد: اکنون 17 شرکت در استان و 6 دفتر موقت در شهرستان های هرسین، صحنه، سنقر و کلیایی، سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب راه اندازی و آدرس و مشخصات آن ها در سایت سماح برای انتخاب زائران قرار داده شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه تاریخ آغاز اعزام زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی را از اول آبان (20 محرم) عنوان کرد و گفت: افراد مشرف شده تا پایان ماه صفر (10 آذر) باید به کشور باز گردند.

وی گفت: ورود و خروج زائران از مرزی خواهد بود که پیش از آن در سامانه سماح انتخاب کرده اند و پس از قطعیت و دریافت ویزا امکان تغییر آن وجود ندارد.

نجفیان همچنین از زائران عتبات عالیات خواست به هیچ عنوان برای دریافت ویزا به کنسولگری عراق در کرمانشاه مراجعه نکنند، چرا که هیچ ویزایی در آن جا صادر نمی شود.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به صدور 19 هزار ویزا برای زائران استان های کرمانشاه، همدان و کردستان در مراسم اربعین سال گذشته اشاره کرد و گفت: 14 هزار از این تعداد مربوط به زائران کرمانشاهی بود.

وی ادامه داد: در مراسم اربعین سال گذشته 158 موکب راه اندازی شد که با همکاری حج و زیارت، اداره کل اوقاف و امور خیریه، هلال احمر، آموزش و پرورش، کمیته امداد، ستادبازسازی عتبات عالیات و ... نزدیک به 800 هزار نفر مورد پذیرایی قرار گرفته و 400 هزار نفر نیز اسکان داده شدند.

نجفیان با بیان اینکه امسال نیز این موکب ها برای پذیرایی از زوار عتبات عالیات راه اندازی می شود، گفت: موکب هایی نیز از سوی ستادبازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه در مسیر نجف به کرمانشاه راه اندازی خواهد شد تا زائران ایرانی بتوانند در صورت نیاز اسکان پیدا کرده و استراحت کنند.

او با بیان اینکه تا این لحظه تردد از مرز سومار برای سفر به عتبات عالیات ممنوع شده است، ابراز امیدواری کرد برای سال های آتی هم این مرز و هم مرز بین المللی خسروی به روی زائران اباعبدالله الحسین(ع) گشوده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها