فرماندار سمنان مطرح کرد؛

پدافند غیرعامل مانعی جدی در برابر تهدیدات سایبری

فرماندار سمنان با بیان اینکه تهدیدهای سایبری یکی از خطرهای دائمی برای بخش های اجرايي کشور است، افزود: با اجرای سیاست های پدافند غیرعامل، می توان از تهدیدهای سایبری در بخش های نرم افزاری و سخت افزاری در بخش اجرایی جلوگیری کرد.
کد خبر: ۱۰۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ - 18October 2016

به گزارش دفاع پرس از سمنان، جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان سمنان با حضور سید عباس دانایی فرماندار،کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استان و اعضای شورا برگزار شد.

در این جلسه سید عباس دانایی فرماندار سمنان با اشاره به تهدیدهای فراوانی که در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد و مسوولان باید توجه ویژه ای به این 2 حوزه برای مصون سازی با استفاده از اصول و راهبردهای پدافند غیرعامل داشته باشند.

وی اضافه کرد: اجرای راهبردهای پدافند غیرعامل بستر مناسب برای مقابله با بحران های احتمالی و حملات دشمنان به وجود می آورد و زمینه ارتقای امنیت کشور را نیز فراهم می کند.

دانایی با اشاره به نقش پررنگ پدافندغیرعامل در جامعه، ادامه داد: آموزش در این حوزه یکی از موضوعات اصلی است و تمام مردم به ویژه مسوولان باید آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدهای دشمنان را داشته باشند.

فرماندار سمنان با اشاره به قرارداشتن در آستانه دوم آبان، آغاز هفته پدافند غیرعامل، ادامه داد: هفته پدافند غیرعامل فرصت مناسبی برای تمرکز بر اهداف اجرایی این اصول است و مسوولان مرتبط می توانند در این هفته فعالیت های ویژه ای را تدارک ببینند.

وی، شناسایی زیرساخت ها را یکی از اولویت های اصلی پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود: زیرساخت های هر شهرستان باید شناسایی و جمع بندی و در مواقع لزوم بازنگری شوند.دانایی یادآور شد: اطلاع رسانی و باورسازی در حوزه پدافند غیرعامل یکی از نکات مهم در جامعه است و همه مردم باید از اهمیت راهبردهای پدافندغیرعامل اطلاع کافی داشته باشند.

فرماندار سمنان، تامین برق اضطراری در دستگاه های دولتی به ویژه در دستگاه ها و ساختمان های حساس را یکی از موضوع های مهم عنوان کرد و ادامه داد: همه مسوولان دستگاه ها با وجود کمبود اعتبارات، باید تلاش کنند تا برق اضطراری را در دستگاه های خود برای مواقع لازم تامین و پیش بینی کنند.فرماندار سمنان، یکی دیگر از رسالت های پدافند غیرعامل را رعایت حریم ساخت و ساز منازل با دستگاه های دولتی اعلام و بیان کرد: ساخت و ساز در حریم های مناسب یکی از الزام هاست تا درصورت ایجاد بحران، به حل مشکل کمک شود.

کارخائی مدیرکل پدافند غیرعامل استان نیز ذر ادامه با بیان اینه پدافند غیرعامل،اجرایی و حاکمیتی و غیرمسلحانه و غیرنظامی با رویکرد افزایش بازدارنده حملات دشمنان و ارتقاء امنیت گشور است.تداوم خدمتگذاری به مردم کاهش آسیب پذیری در برابر خطرات و تهدیدات احتمالی و افزایش پایداری نظام و حفظ جان انسانها در بربر حملات دشمنان بخشی از اهداف اساسی و زیربنایی در سه سال و نیم گذشته در بخش گسترش پدافند غیرعامل داشته و آرامش و ثبات امنیت بالا در کشور از بعد داخلی و برقراری ارتباطات و تعاملات مناسب جهانی از ابعاد سیاسی و اقتصادی در این بخش بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی مقابله با نهدیدات سایبری و تهدیدات زیستی را با توجه به گستردگی و تاثیرگذاری این تهدیدات را نیاز به آمادگی بیشتر مقابله در راستای اجرای پدافند غیر دانست و گفت اوضاع نا امن منطقه و جنگ های نیابتی مستکبران و حمایت از تروریسم و داعش گروههای افراطی مورد حمایت برخی از کشورهای منطقه نیز بر آمادگی بیشتر کشور در بعد پدافند غیرعامل افزوده است.مدیرکل پدافند غیرعامل استان با اشاره به 2 لغایت 8 آبا ماه هفته نکوداشت پدافند غیر عامل در کشور با شعار مصون سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل از اجرای برنامه ویژه در راستای اطاع رسانی و آگاهی مردم خبر داد.

میررضایی مدیرکل ارتباطات و فن آوری استان در ادامه از اجرای اقدامات مناسب سایبری در ارتقاء امنیت سخت افزارهای استان خبر داد گفت آزمایشگاه آبپا نیز با هدف فراهم نمودن زمینه آمادگی و پشتیبانی و امداد رسانی سایبری در استان ایجاد شده که روزانه حملات سایبری دشمن در استان رصد و اقدامات پیشگیری و مقابله ای را در زمان مناسب انجام میدهد.وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از حملات سایبری دشمنان در کلیه دستگاههای اجرایی با آموزش کارشناسان فن آوری اطلاعت و با حمایت آزمایشگاه آبپا اقدامات لازم صورت گرفته است.

در این نشست مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان سمنان به بیان اقدامات خود در زمینه اجرایی کردن پدافند غیرعامل پرداختند.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدام ها و راهبردهایی گفته می شود که بدون استفاده از تجهیزات نظامی و با مراقبت و پیش بینی های حفاظتی نرم افزاری و سخت افزاری از بخش های حساس و حیاتی کشور، در مقابل تهدید و حمله های دشمن محافظت شود.

دوم تا هشتم آبان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها