یادواره 184 شهید ورزشکار استان اردبیل برگزار شد

یادواره 184 شهید ورزشکار استان اردبیل با محوریت شهید شاخص ورزش کشور شهید اسماعیل اعلمی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ - 18October 2016

یادواره 184 شهید ورزشکار استان اردبیل برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از اردبیل، یادواره 184 شهید ورزشکار استان اردبیل با محوریت شهید شاخص ورزش کشور شهید اسماعیل اعلمی در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزار شد.

در این یادواره که با حضور سردار نقدی فرمانده بسیج کشور برگزار شد، سردار جلیل بابازاده فرمانده جانباز سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار داشت: شهدای ما با الهام گرفتن از امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) جان بر کف به جبهه‌ها شتافتند و با پشت سر گذاشتن آمال و آرزوهای دنیوی خود به خدا پیوستند.

وی با اشاره به اینکه ادبیات شهدای ما ادبیات عاشورایی و حسینی است، افزود: شهید اسماعیل اعلمی با اینکه قهرمان ورزشی بود و در آسیا صاحب مقام شد اما مقام کربلایی و شهادت را بسیار مقدم و ارجح مقام دنیوی دانست و با شتافتن به جبهه‌ها در والفجر 4 ارادت خود را به آستان امام حسین(ع) اثبات کرد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: ادبیات شهدای ما ادبیات عاشورایی و الهام گرفته از منویات امام حسین(ع) است.

بابازاده با اشاره به اینکه ما از مقطع عاشورا دو شعار «هیات مناالذله» و «لبیک یا حسین» را آموخته‌ایم ادامه داد: شهدای شاخص ورزشکار ما با لبیک به حسین میدان‌های جهاد و جنگ را ترک نکردند و اعلام کردند اگر با کمترین لشکر نیز به مصاف عدو برویم هیچ باکی از دشمن نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه اردبیل مهد مقدس اردبیلی، پهلوانان و دلاوران بزرگی است، افزود: اردبیل شهری است که قهرمان جهان آن با فریاد «یا ابوالفضل(ع)» جهان را به رعشه درآورد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل بیان کرد: به خاطر اسلام و زنده ماندن آن بود که شهدای ما همه چیز خود را پشت سر گذاشته و از منطقه آذربایجان که منطقه حسینی است به جبهه‌های جنگ شتافتند و اگر امروز کسانی می‌خواهند آذربایجان را در اقلیت قرار دهند کور خوانده‌اند، زیرا مردم حسینی ما مردم بزرگی است و نباید فراموش کنند ملت آذربایجان حماسه‌آفرین جنگ بودند.

در ادامه مراسم سردار نقدی فرمانده بسیج مستضعفین کشور به ایراد سخنرانی پرداختند و از 3 کتاب دفاع مقدس با عناوین مدالهای افتخار و هادیان بهشت از تولیدات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و نیز کتاب بادهای موافق از سرزمین آشنا می وزد رونمایی شد و حاضران به استماع ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام پرداختند.

در ضمن در حاشیه این یادواره نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولین و مدیران کل در منزل شهید اسماعیل اعلمی حضور یافته و از خانواده شهید دلجویی کردند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار