ابراز تمایل عربستان برای خرید سامانه ضد موشکی به منظور مقابله با ایران!‌

عربستان که از سوی رژیم صهیونیستی برای جنگ علیه یمن حمایت می‌شود، نسبت به خرید سامانۀ ضد موشکی به منظور مقابله با ایران ابراز تمایل کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰ - 18October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در حالی که رژیم صهیونیستی در حال کشتار و تخریب خانۀ فلسطینی ها و مباح شمردن توهین به مقدسات آنهاست، عادل الجبیر، وزیر خارجۀ عربستان سعودی با «ابلاغ سلام» به مقام های رژیم صهیونیستی از آنان خواست فرصت را غنیمت بشمرند و طرح صلح عربستان مربوط به سال 2002 را بپذیرند چون این طرح به رغم همۀ تحولات هنوز قابل اجرا است.

پیام الجبیر به طور ویژه به هیأتی از روزنامۀ «معاریو» که به عربستان سفر کردند ابلاغ شد تا آنها فضای عربستان و نگرانی های مقاماتش را همراه با «عرض سلام» به تل آویو برسانند و تأکید کنند که از نظر سعودی ها آنچه در سوریه و یمن می گذرد مهم تر از مسألۀ فلسطین است.

الجبیر به معاریو گفت که عربستان معتقد است پروندۀ سوریه از مسألۀ فلسطین ضروری تر است تا معاریو اینچنین بنویسد که: «وضعیت در یمن و خطر تروریسم در صدر اولویت های عربستان هستند و بر اساس اطلاعات بین المللی، عربستان در عملیات نظامی خود در یمن از اسرائیل کمک می گیرد».

وزیرخارجه عربستان به معاریو گفته است که اوضاع کنونی فلسطین دشوار است و باید اقداماتی برای کاهش تنش ها انجام داد و عربستان هم برای برقراری صلح تلاش خواهد کرد اما قبل از هر چیز باید به بحران سوریه و داعش پرداخته شود.

این نشریۀ عبری همچنین خاطرنشان کرد که منابع سعودی اظهارات اخیر وزیر خارجۀ بحرین را انکار نکردند.

خالد بن احمد آل خلیفه گفته بود کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، خریداری سامانۀ «گنبد آهنین» -ساخت اسرائیل- را برای مقابله با تهدیدهای ایران بررسی می کنند.

موضوع تجهیز کشورهای حوزۀ خلیج فارس به سامانۀ گنبد آهنین در دو روز گذشته مورد توجه فزایندۀ صهیونیست ها قرار گرفته است و نشریۀ «اسرائیل الیوم» پیش بینی کرد که ارزش این معامله در صورتی که به مرحلۀ اجرا برسد به صدها میلیون دلار خواهد رسید.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظر شما
پربیننده ها