بوشهری‌ها با مشارکت 70 درصدی رکورد دار سرشماری اینترنتی کشور

قائم مقام مرکز آمار از مشارکت 70 درصدی مردم بوشهر در سرشماری اینترنتی کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷ - 19October 2016

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، قائم مقام مرکز آمار اظهار داشت: با توجه به اینکه روند ثبت نام اینترنتی به دلیل استقبال عمومی همچنان رو به افزایش است به منظور پاسداشت به مشارکت بی همتای مردم، مدت سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن 95 تا جمعه (سی ام مهرماه) تمدید شد.

زاهدیان تاکید کرد، «هموطنان با مشارکت در سرشماری اینترنتی و عبور از اهداف پیش بینی شده، دستاوردی افتخارآمیز را برای کشور فراهم آوردند».

سرشماری نفوس و مسکن هر ده سال یکبار به منظور دستیابی به آماری از وضعیت جمعیتی کشور برگزار می شود و مبنایی برای برنامه ریزی ها می باشد. امسال برای نخستین بار، این مهم به صورت اینترنتی تجربه شده و قرار است از هفته جاری نیز سرشماری حضوری با حضور مامورانی که دارای کاور و کارت شناسایی هستند، دنبال شود.

بوشهری ها رکورداران کشوری سرشماری اینترنتی

رییس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر یادآور شد: تا سه شنبه شب قریب 780 هزار نفر از هم استانی ها در سرشماری اینترنتی شرکت کرده اند که معادل 69 درصد جمعیت بوشهر می شود که پیش بینی می شود تا آخر سه شنبه شب به 70 درصد برسد و رتبه اول استان از این نظر در کشور تثبیت شود.

رضا عوض پور افزود: از هم استانی ها تقاضا داریم در فرصت باقیمانده نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه سرشماری اقدام کنند تا ضمن اینکه در زمان مراجعه ماموران سرشماری با ارائه کد رهگیری، معطل پاسخگویی به همکاران ما نشوند، در قرعه کشی جوایز یک میلیون تومانی نیز حضور یابند.

به گفته وی، تاکنون سه مرحله قرعه کشی این جوایز توسط مرکز آمار برگزار شده که 15 هم استانی هم جزو برندگان بوده اند.

با ارائه کد رهگیری، نیازی به سرشماری حضوری نیست

عوض پور یادآور شد: از روز چهارشنبه طرح سرشماری حضوری نیز بصورت همزمان با اینترنتی آغاز می شود و ماموران ما با حضور درب منازل، اطلاعات را از خانوار دریافت می کنند که تقاضا داریم آنهایی که دارای کد رهگیری هستند، آن را در اختیار فردی که در منزل حضور دارد، بگذارند تا به ماموران ارائه نموده و نیازی به سرشماری حضوری نباشد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر خاطرنشان کرد: آن دسته از خانواری که در در سرشماری حضوری غایب هستند، توسط ماموران سرشماری برچسبی در محل دیدشان نصب می گردد تا با آن قادر به ثبت اطلاعات خانوارشان در سامانه باشد، حتی پس از پایان مهلت اینترنتی که تا جمعه تمدید گردیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار