امام جمعه یزد:

بسیج در عرصه‌های مختلف اقتصادی و سلامت ورود کند

«آیت‌الله ناصری» با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سلامت، سیاسی و... وجود دارد، گفت: نیاز به ورود بسیج به همه این عرصه‌ها وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ - 20October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «آیت‌الله محمدرضا ناصری» پیش از ظهر امروز در مجمع عمومی بسیج استان یزد با اشاره به گزارش‌های کارگروه‌های مختلف سلامت، اقتصادی و ... در این مجمع اظهار داشت: باید کم‌کم از پوسته صحبت و گفتار خارج شده و وارد عمل شویم.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی افزود: باید در هر رشته‌ای که مسائل آن مربوط به اقتصاد مقاومتی می‌شود، مسئولان اعم از دولتی و بخش خصوصی وارد عمل شوند.

ناصری با اشاره به گزار‌ش‌های کارگروه سلامت مجمع بسیج استان یزد عنوان کرد: اقدامات خوبی از سوی این حوزه انجام شده و به نکته‌های خوبی دست یافته‌اند اما باید به عمل برسیم و مهم‌ترین موضوع در این زمینه، تغذیه است زیرا اکنون نظارت کافی بر روی تغذیه از زمان تولید تا عرضه وجود ندارد.

امام جمعه یزد بیان کرد: نوع تغذیه حتی سبک زندگی مردم را نیز تغییر داده و علاوه بر اینکه سبب بروز بسیاری از بیماری‌ها شده، بر اقتصاد و سلامت و روابط عاطفی خانواده‌ها نیز اثرگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: نداشتن تحرک نیز در کنار تغذیه سبب بروز بسیاری از بیماری‌ها شده و علت عدم تحرک،‌ ماشینی شدن زندگی و ورود سنت‌های غلط حتی در زمینه تردد مردم در سطح شهر است.

ناصری تاکید کرد: این مسائل هم باید در دانشگاه‌ها و هم مدارس و هم منابر مطرح شود تا مردم نسبت به مشکلاتی که این سبک زندگی برای آنها ایجاد می‌کند، هوشیار شوند و به سمت تغییر شیوه‌های زندگی خود بروند.

وی، دخانیات را نیز یکی از بلاهای زندگی بشر خواند و تصریح کرد: به نظر می‌رسد در زمینه دخانیات سیاست‌های دوگانه‌ای وجود دارد زیرا به هر حال دولت نمی‌خواهند درآمد خود را از محل تولید، فروش و واردات سیگار از دست بدهد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: اگر بخواهیم مسیر سلامت را طی کنیم باید به تغذیه و سبک زندگی توجه ویژه‌ای نشان دهیم.

ناصری در مورد گزارش‌های حوزه صنعت نیز بیان کرد: مشکل اصلی در حوزه صنعت این است که فعالان حوزه صنعت هنوز به خودباوری و استفاده از توانمندی‌های درون نرسیده‌اند و به محض اینکه تحریمی صورت می‌گیرد، تولیدات خود را با قطعات بی‌کیفیت سایر کشورها به بازار می‌دهند و این موضوع به ویژه در صنعت خودروسازی به چشم می‌خورد.

وی یادآور شد: بیش از 50 تا 60 سال است که صنعت خودروسازی در کشور ما راه‌اندازی شده اما از آنجا که این صنایع تنها به کسب درآمد و سود فکر کرده‌اند، به سمت قطعه سازی پیش نرفته‌اند و همه قطعات آنها وارداتی است در حالی که اگر در این سال‌ها، سالی یک قطعه نیز با استفاده از توان خود تولید می‌کردند، اکنون صنعت خودروسازی ما نه تنها بی‌کیفیت نبود بلکه به پیشرفت‌های چشمگیر نیز رسیده بود.

ناصری تاکید کرد: در حوزه معدن نیز باید به فکر استفاده بهینه و بهتر از معادن باشیم و باید تحقیق و پژوهش را در این زمینه مدنظر قرار دهیم.

امام جمعه یزد در مورد مسائل سیاسی نیز بیان کرد: اکنون مهم‌ترین مسئله سیاسی بین‌المللی مسئله داعش است که اگر تدبیر رهبری و درایت ایشان نبود، اکنون بحران سوریه و عراق به درستی مدیریت نمی‌شد و داعش در منطقه خلافت اسلامی به سبک خود را به راه انداخته بود و ما نیز از نگاه آنها به عنوان مشرک از دم سر بریده شده بودیم.

وی خاطرنشان کرد: همه مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی، صنعتی، سلامت و ... حائز اهمیت است و به نظر من بسیج باید با تمام توان خود در همه این عرصه‌ها ورود پیدا کند.
 
منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار