خدمت 500 واحد عملیاتی پلیس به مردم در پی بارش برف در گیلان

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: در پی بارش برف اخیر بیش از 500 واحد عملیاتی پلیس به مردم خدمت رسانی کردند.
کد خبر: ۱۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶ - 07February 2014

خدمت 500 واحد عملیاتی پلیس به مردم در پی بارش برف در گیلان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "ابراهیم قائد رحمتی" فرمانده انتظامی استان گیلان با حضور در برنامه زنده تلویزیونی صبح بخیر گیلان به تشریح اقدامات و خدمات پلیس به مردم در پی بارش سنگین برف اخیر پرداخت.

سردار قائد رحمتی به کم سابقه بودن بارش شدید برف در استانهای شمالی به ویژه گیلان و گستردگی آن در کل استان اشاره کرد و افزود: پلیس همه ساله به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و کمک به مردم در شرایط خاص اقدام به اجرای طرح زمستانی از ۱۵ آذر تا ۱۵ اسفند میکند.
 
فرمانده انتظامی استان گیلان آگاه ساختن مردم در زمان بروز حوادث غیر مترقبه را باعث کاهش عوارض ناشی از این حوادث دانست و افزود: اصلیترین مولفه در شرایط خاص و سخت، حس انساندوستی و کمک به هم نوع با توجه به آموزههای دینی و فرهنگی مردم به همدیگر است.
 
وی برنامههای پلیس به منظور مقابله با حوادث غیرمترقبه را فصلی و به روز اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به اجرای طرح زمستانه و برنامهریزی برای طرح نوروزی، برنامههای پلیس بر اساس تجربیات گذشته و مطالعه آینده و وضعیتهای فعلی و برآورد از ماههای قبل صورت میگیرد.
 
سردار رحمتی تصریح کرد: پلیس از زمان شروع بارش برف با آمادهباش ۱۰۰ درصدی با فعال کردن بیش از ۲۵۰ تیم گشتی در محورهای مواصلاتی طی ۵ روز گذشته موفق به رها سازی بیش از ۵ هزارخودرو گرفتار در برف و همچنین نجات جان ۱۵۰مسافر در مناطق برفگیر شد.
 
وی با اعلام اینکه ۵۰۰ واحد عملیاتی در سطح استان به طور شبانه روزی به مردم خدمت رسانی کردهاند، افزود: بازگشایی بیش از ۴۰ مسیر اصلی با کمک سایر یگانهای امدادی، امداد رسانی به ۳۵۰ خودرو گرفتار در برف و نجات ۲۵۰ نفر با همکاری هلال احمر و اسکان مسافران در نماز خانه سطح شهرستان از اقدامات پلیس در این شرایط خاص بوده است.
 
فرمانده انتظامی گیلان اظهار داشت: بیشتر توان عملیاتی پلیس با توجه به بارش شدید برف در شهرستانهای رضوانشهر، صومعهسرا، بندر انزلی، املش، رودسر متمرکز بوده و امداد رسانی در گشایش مسیرهای منتهی به برخی از مراکز صنعتی و کشاورزی از جمله مرغ داریها و همچنین پخت بیش از ۱۵ هزار قرص نان توسط نانواییهای پلیس و توزیع آن در بین مردم نیز از دیگر اقدامات در پی بارش برف اخیر بوده است.
 
سردار رحمتی در پایان ضمن تشکر از همکاری مردم و ارگانهای امدادی و همچنین پرسنل و خانواده آنان، از مردم شریف گیلان خواست، از مسافرت غیرضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت قبل از مسافرت از وضعیت راهها مطلع شوند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار