رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

انتشار خبر شهادت «سید مصطفی خمینی» کاخ‌برانداز شد

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و کارشناس مذهبی گفت: انتشار خبر شهادت «سید مصطفی خمینی»، نهضت 15 ساله اسلامی ایران را جان تازه‌ای بخشید به‌گونه‌ای که یکباره فراگیر و به شکل انقلابی طوفان‌زا و کاخ‌برانداز شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷ - 22October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت‌الاسلام و المسلمین محمدولی عارفی» اظهار داشت: شهید سید مصطفی خمینی در سال 1341 همراه با امام به مبارزه با رژیم طاغوت برخاست و در پیشبرد نهضت اسلامی نقش بسزایی ایفا کرد چنانکه پس از دستگیری امام، سید مصطفی خمینی به خیابان آمد و با سیل خروشان مردم خشمگین قم به طرف بیوت آیات عظام به راه افتاد و تظاهرات بزرگی علیه رژیم طاغوت برپا کرد.

وی ادامه داد: مأموران رژیم ایشان را دستگیر و به مدت 57 روز در زندان قزل قلعه و در سلول انفرادی زندانی کردند و سرانجام در تاریخ 8 دی‌ماه 1343 از زندان آزاد و بالاخره در 14دی‌ماه همان سال او را از ایران به ترکیه تبعید کردند و در 13 مهر 44 امام و سید مصطفی از ترکیه به عراق تبعید شدند و در 23 مهر 44 در نجف ساکن شدند.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: شهید مصطفی خمینی در عراق، در کنار برنامه‌های درسی و علمی به‌دنبال یک سلسله فعالیت‌های سیاسی بود و کوشش می‌کرد تا آیت‌الله حکیم را بر علیه رژیم بعث عراق برانگیزاند در نتیجه بعثی‌ها ایشان را دستگیر و به بغداد بردند؛ رئیس جمهور وقت عراق (احمد حسن البکر) به ایشان هشدار داد که در صورت ادامه فعالیت سیاسی با واکنش و برخورد شدیدی روبرو خواهد شد.

عارفی بیان داشت: آیت‌الله سید مصطفی خمینی در نیمه شب یکشنبه اول آبان 1356 در منزلش به شهادت رسیدند.

وی افزود: به دنبال شهادت ایشان، امام خمینی(ره) در یادداشتی چنین مرقوم فرمودند: (انالله و اناالیه‌راجعون) در روز یکشنبه نهم ذی‌القعده الحرام  1397 هجری قمری مصطفی خمینی نور بصرم و مهجه قلبم دارفانی را وداع و به جوار رحمت حق تعالی رهسپار شد.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: رژیم شاه با همدستی حزب بعث عراق این جنایت کینه‌توزانه را مرتکب شدند.

عارفی تصریح کرد: نتیجه شهادت سید مصطفی خمینی این بود که انقلاب اسلامی ایران با سرعت بیشتری فراگیر شد و با رهنمودهای امام به نتیجه رسید.

وی اذعان داشت: انتشار خبر شهادت سید مصطفی خمینی، نهضت 15 ساله اسلامی ایران را جان تازه‌ای بخشید به‌گونه‌ای که یکباره فراگیر و به شکل انقلابی طوفان‌زا و کاخ‌برانداز شد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار