امام جمعه کلات:

خدا محوری رمز ماندگاری شهدا است

امام جمعه کلات گفت: برگزاري يادواره شهدا، مصداق زنده نگه داشتن راه شهدا و امام راحل است، راه شهدایي كه محور آنها خدا بود و براي خدا كار می‌كردند.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ - 23October 2016

خدا محوری رمز ماندگاری شهدا استبه گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، یادواره 4 شهید روستای قلعه نو شهرستان کلات به همت ناحیه مقاومت بسیج و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که به یاد شهیدان «غلامرضا دربندي»، «حسينعلي عباس پناه»، «خسرو سعيديان» و «ابراهيم شوانلوپور» برگزار شده بود، حجت الاسلام محمد صاحبی امام جمعه کلات اظهار داشت: شهدا درس آزادگي، ايثار، شهامت و شجاعت را به زيبائي فرا گرفتند و به درك عميق معامله با خداوند دست يافتند و درس ارتباط با سيدالشهدا(ع) و ولايت پذيري را به ما آموختند.

وی با بیان اینکه شهدا مايه افتخار مكتب الهي هستند و كار براي خدا از ويژگي­ هاي بارزشان بود، گفت: هدف شهدا پيروي از ولايت و دفاع از خاك ايران اسلامي بود و رمز ماندگاري آنها نیز همین اخلاص، صداقت در عملشان بود.

امام جمعه کلات افزود: برگزاري يادواره شهدا، مصداق زنده نگه داشتن راه شهدا و امام راحل است، راه شهدایي كه محور آنها خدا بود و براي خدا كار می‌كردند.

حجت الاسلام صاحبی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس ما در مقابل يك دشمن قرار داشتيم امروز جوانان و نوجوانان ما در مقابل دشمنان زيادي قرار دارند لذا بايد به فكر خاكريزها بود و مقاومت كرد.

گفتنی است در پایان این یادواره که با اجرای سرود، مداحی و روایتگری راویان دفاع مقدس همراه بود از خانواده این چهار شهید والامقام تقدیر و تجلیل شد، همچنین حاضرین در این یادواره با حضور در گلزار شهدای این روستا، ضمن عطرافشانی مزار این چهار شهید والامقام با آرمان­های آنها تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار