آیت الله علم الهدی در دیدار با جامعه ورزشی استان عنوان کرد؛

لزوم سازماندهی نیروها و استعدادها در جبهه ورزش برای مقابله با دشمنان

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بسیج بهترین ابزار برای برنامه‌ریزی در حوزه ورزش است و باید کل فعالیت‌های ترویجی ورزشی را به دست بگیرد و نیروها و استعدادها را در جبهه ورزش که افتخار نظام ما مقابل دشمنان است، ساماندهی کند.
کد خبر: ۱۰۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ - 24October 2016
به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، جامعه ورزشی استان و رئیس بسیج ورزشکاران کشور، به مسئله فرهنگ در ورزش و ورزش حرفه‌ای در خراسان اشاره کرد و اظهار داشت: درباره مسائل فرهنگی، جریان فرهنگ در کشور فعالیت‌های یکنواخت کپی شده است که در همه نهادها و دستگاه‌ها برنامه‌های ترویجی و آموزش عملی یکسانی صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نوع فعالیت فرهنگی باید هم‌سنخ با همان جریان و اثرگذار در آن باشد،گفت: مسئله اخلاق و فرهنگ از هم مجزا هستند و مسائل فرهنگی بالاتر از مسائل اخلاقی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه فرهنگ نوعی ارزش‌گذاری در هر نهاد است،افزود: برای فعالیت فرهنگی در عرصه ورزش باید ارزش‌گذاری داشته باشیم و یک جامعه ورزشی به سمت تکالیف دینی و فرهنگ دینی جامعه بیاید و راه این ارزش‌گذاری در عرصه ورزش، خود ورزش است نه برنامه‌های ترویجی سایر نهادها و این ارزش‌گذاری باید در رأس این جریان صورت بگیرد.

علم‌الهدی تصریح کرد: می‌توان فرهنگ را از ورزش به کل جامعه تزریق کرد فلذا ارزش‌گذاری در فرهنگ ورزش باید از طریق ورزشکار و در سطح قهرمان‌ها صورت گیرد و خود آن قهرمان که محبوبیتی کسب کرده است اگر رنگ دینی گرفته باشد تأثیرگذاری چند برابری در جامعه خواهد داشت.

وی حضور بانوان باحجاب در مسابقات پارالمپیک را بسیار مؤثر با اثرگذاری بسیار بالاتر در حوزه ترویج حجاب و تبلیغ آن به عنوان یک ارزش عنوان کرد و گفت: باید بتوانیم کالای دین را از طریق قهرمانان در جامعه تبلیغ کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه وزارت ورزش باید این خط را دنبال کند و با استفاده از روان‌شناسی ورزش بهترین راهکار اجرایی را بیابد، افزود: این مساله غیر از آموزش‌های دینی، لازم است و البته نباید این‌گونه باشد که شرکت در کلاس‌های آموزشی ضریب داشته باشد بلکه ازآنجا که جلوه­ گری در ورزش حرف اول را می‌زند باید برترین‌های ورزش قهرمانی را در این مسیر قرار دهیم که وقتی ورزشکار جلوه دینی دارد محبوبیت بیشتری هم در میان مردم دارد و باید محبوبیت از این سنخ را در جامعه توسعه داد و توسعه آن بر عهده جامعه ورزشی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه جریانات سیاسی برای نفوذ، تیم‌سازی می‌کنند و یک جریان ورزشی محبوب را تابلوی تبلیغات خود قرار می‌دهند، تصریح کرد: این‌گونه اثرگذاری بیشتری خواهند داشت و این‌گونه ورزش مستعمره می‌شود.

علم الهدی بر لزوم برنامه‌ریزی برای مقابله با این جریانات تأکید کرد و گفت: بسیج بهترین وسیله برای برنامه‌ریزی است و باید کل فعالیت‌های ترویجی ورزشی را به دست بگیرد و نیروها و استعدادها را در جبهه ورزش که افتخار نظام ما مقابل دشمنان است، ساماندهی کند.

وی خاطرنشان کرد: در جریان امروز کشور و شرایطی که دشمنان می‌خواهند ما را در عرصه بین‌المللی بایکوت کنند، ورزش مساله تأمین مقاومت ماست و ابزار دفاعی قوی مقابل این توطئه دشمنان است و ما باید برای توسعه ورزش‌کار کنیم چرا که ورزشکار در خاک‌ریز دشمن او را شکست داده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در پایان با تأکید بر اینکه بسیج باید در این میدان باز باهمت عالی و با برنامه‌ریزی مستقل کار را از دست ساپورت چی‌های سیاسی و اقتصادی بگیرد، افزود: اگر بسیج نظام کار را به دست گیرد و شرایط را عوض کند و تیم‌های ورزشی و قهرمانان بااستعداد را از ساپورت چی‌های سیاسی و کلاه‌برداران اقتصادی گرفته و همچون دفاع مقدس مدیریت کند، مشکلات مرتفع خواهد شد.

تقدیم 105 ورزشکار در راه دفاع از حرم

در ابتدای این دیدار سردار کاظم یزدانی با بیان اینکه ۵ هزار شهید ورزشکار در کشور داریم، اظهار داشت: یادواره شهدای ورزشکار هرسال در ۱۶ استان برگزار می‌شود و از ۵۵ فدراسیون ورزشی در کشور ۳۳ فدراسیون شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی با اشاره به ۱۰۵ شهید مدافع حرم از سپاه، بسیج و ارتش که ورزشکار قهرمانی و حرفه‌ای بودند، افزود: سازمان بسیج ورزشکاران کارگاه‌های اخلاق در ورزش را در همه استان‌ها با حضور مربیان متعهد برگزار می‌کند؛ در مشهد نیز دوره بصیرت منش پهلوانی در دو دوره مجزا ۲۰۰ ورزشکار آقا و ۲۰۰ ورزشکار خانم را پوشش داده است.

رئیس تربیت‌بدنی بسیج ورزشکاران کشور برگزاری حلقه‌های صالحین در باشگاه‌های ورزشی و اردوی راهیان نور را از دیگر اقدامات بسیج ورزشکاران عنوان و تصریح کرد: باوجود همه مشکلات و چالش‌ها در مسیر قرارگرفته‌ایم تا تراز ورزشکاران در شأن جامعه بالا رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار