سیدعیاس میرهاشمی:

عکس‌های «میشل ستبون» از انقلاب اسلامی ایران کتاب می‌شود

مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس گفت: کتاب مجموعه عکس‌های «میشل ستبون» از انقلاب اسلامی ایران به زودی به چاپ می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ - 24October 2016
عکس‌های «میشل ستبون» از انقلاب اسلامی ایران کتاب می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سیدعیاس میرهاشمی در گفتگویی اظهار داشت: مجموعه عکس‌های «میشل ستبون» از انقلاب اسلامی ایران در 336 صفحه و با بیش از 250 قطعه عکس به زودی به چاپ می‌رسد.

وی ادامه داد: این عکس‌ها شامل رویدادهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مانند راهپیمایی‌ها، درگیری نظامیان با مردم، آموزش نظامی مردم، سخنرانی‌ها، تبعید امام خمینی (ره) به پاریس، بازگشت امام به ایران و اتفاق‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که به صورت رنگی و سیاه و سفید جمع آوری شده و در قطع رحلی منتشر می‌شود.

مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه شرح عکس‌ها به دو زبان فارسی و انگلیسی است، یادآور شد: این کتاب نخستین مجموعه آثار عکاس خارجی با موضوع انقلاب اسلامی ایران است که در کشور به چاپ می‌رسد.  

بر اساس این گزارش، میشل ستبون عکاس فرانسوی است که به‌ محض ورود امام خمینی(ره) به فرانسه، از جمله اولین عکاسانی بود که موفق به ثبت تصاویری از ایشان شد. از جمله عکس معروفش از امام راحل زیر درخت سیب در باغ نوفل لوشاتو است.

عکس‌هایی که میشل جوان از ایشان تهیه کرده بود، در بسیاری از رسانه‌های جهان منتشر شد. روزی که امام خمینی در 31 ژانویه 1979 سوار بر هواپیمای ایرفرانس، پاریس را به‌مقصد تهران ترک می‌کرد، میشل ستبون نیز در همین هواپیما نشسته بود و تصاویر منحصر به فردی از ایشان در قاب دوربینش ثبت کرد. او از معتمدان انقلاب در آن روز‌ها به شمار می‌رفت.

میشل ستبون شهرت خود را در زمینه عکاسی خبری مدیون ایران می‌داند چرا که تجربه عکاسی او از تحولات انقلاب ایران باعث شد که آثار او در سطح دنیا منتشر شود و از او یک عکاس خبری مشهور و بین‌‌المللی بسازد.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها