گزارش دفاع پرس از اولین مراسم سالگرد شهید «مصطفی صدرزاده»؛

دعایم کنید بتوانم در راه مصطفی قدم بردارم / رونمایی از «سرباز روز نهم» به دست فرزند شهید صدرزاده

در آیین سالگرد شهادت «مصفی صدرزاده» از کتاب «سرباز روز نهم» به دست دختر شهید رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ - 25October 2016

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم اولین سالگرد شهادت شهید مصطفی صدرزاده (سید ابراهیم) شب گذشته دوشنبه سوم آبان ماه در بوستان شهدای گمنام محله کهنز شهرستان شهریار برگزار شد.

این مراسم از ساعت 19 الی 22 با حضور سردار حسین اسداللهی از فرماندهان لشکر 27 محمد رسول الله (ص)، حجت الاسلام علی شیرازی، مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس، خانواده شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون و فاتحین، همرزمان، دوستان و عموم مردم محله کهنز شهریار ادامه داشت.

از دقایقی قبل از شروع مراسم ظرفیت محل برگزاری مراسم تکمیل شد و بسیاری از شرکت کنندگان در فضای بیرونی و در کنار مزار دو شهید گمنام نظاره گر برنامه شدند.

«لبیک یا زینب» دوستداران یک شهید/ رونمایی از «سرباز روز نهم» به دست فرزندش شهید صدرزاده 

وجود پرچم حرم های مطهر حضرت زینب (س) و حضرت عباس (ع) حال و هوای خاصی را به مراسم داده بود. برنامه با قرائت قرآن کریم آغاز شد. هر بار با اشاره مجری صدای «لبیک یا زینب (س)» و «لبیک یا حسین (ع)» جمعیت در فضای مراسم طنین انداز می شد.

در ادامه با حضور پدر، مادر، همسر، دو فرزند و همرزمان شهید صدرزاده، سردار اسداللهی و حجت الاسلام شیرازی کتاب «سرباز روز نهم» و «ابوعلی کجاست؟» با گردآوری «محمد مهدی رحیمی» و بازنویسی «نوید نوروزی» به دست «فاطمه صدرزاده» دختر شهید رونمایی شد.

کتاب ابوعلی کجاست؟ شامل خودگفته های شهید مرتضی عطایی است که یک ماه پیش از شهادت ضبط شده است. کتاب سرباز روز نهم نیز حاصل 100 ساعت مصاحبه با خانواده، همرزمان و دوستان شهید مصطفی صدرزاده است.

«لبیک یا زینب» دوستداران یک شهید/ رونمایی از «سرباز روز نهم» به دست فرزندش شهید صدرزاده 

«محمد صدرزاده» پدر مصطفی صدرزاده با تشکر از حضور مردم در مراسم اولین سالگرد شهید اظهار داشت: چیزی جز عشق اینجا موج نمی زند، این جمله خود آقا مصطفی بود که همیشه می گفت: «خدا گفته است به سمت من بیا و اگر عاشق باشی این نکته را می فهمی.» اگر در این مراسم حضور داریم ما را دعوت کرده اند.

وی با درخواست از حاضران در مراسم گفت: دعایم کنید که بتوانم راه مصطفی را بروم و دست بچه های مصطفی را بگیرم و تکیه گاهی برای مادر و همسر مصطفی باشم.
 
سپس حجت الاسلام والمسلمین موسی سالمی امام جمعه شهریار در سخنانی با اشاره به جریان همیشه جاری عاشورا گفت: هزار و 400 سال است که درباره این واقعه صحبت می شود، روضه می خوانند، گریه می کنند. سال گذشته میلیون ها نفر در حماسه اربعین شرکت کردند و امسال این مراسم قطعا شلوغ تر خواهد شد. این از عظمت امام حسین(ع) و روز عاشورا است. بدانید هر کاری که رنگ خدایی بگیرد کهنه نمی شود.

وی افزود: شهید صدرزاده و دیگر شهدای مدافع حرم خود را به خدا سپردند، اگر کسی عزت می خواهد باید در خانه اهل بیت (ع) برود، همانطور که شهدا رفتند و شاگردان مکتب اهل بیت (ع) شدند.

«لبیک یا زینب» دوستداران یک شهید/ رونمایی از «سرباز روز نهم» به دست فرزندش شهید صدرزاده 

این درس اباعبدالله (ع) است که اگر اجازه دهیم حریم اسلام جایگاه کفر و طاغوت شود، خدا ما را به بدتر از داعشی ها مبتلا می کند. این شهدا عباس های زینب کبری (س) هستند. همه ما عباس های زینب(س) هستیم که امشب با حضورمان در این مراسم گفته ایم اگر نمی توانیم در جبهه دفاع کنیم، اما دلمان با مصطفی ها همراه است.

در طول اجرای برنامه پرچم های مبارک حرم حضرت زینب (س) و حضرت عباس (ع) در بین جمعیت گردانده شد.

در انتها نیز مداحان اهل بیت (ع) به اجرای مراسم پرداختند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار